شناسهٔ خبر: 56559582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امارات و بحرین از رژیم صهیونیستی سامانه دفاع هوایی خریدند

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، امارات متحده عربی و بحرین بعد از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی از این رژیم سامانه دفاع هوایی خریدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای العربی الجدید، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع گزارش داد، امارات و بحرین بعد از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی از این رژیم سامانه‌های دفاع هوایی خریدند.

بر اساس این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت‌های اسرائیلی با سه کشور عربی قراردادهایی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار منعقد کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، پیمانکاران صهیونیستی توافقنامه‌هایی برای تجهیز امارات و بحرین به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته امضا کردند.

بنا بر این گزارش، سامانه دفاع هوایی ضد پهپادی سیستمی بود که امارات برای محافظت از نمایشگاه دبی خریداری کرده بود.

وال استریت ژورنال به نقل از این منابع افزوده است، همچنین مغرب با خرید ده‌ها پهپاد اسرائیلی موافقت کرده و همچنین شرکت اسرائیلی قراردادی برای ساخت کارخانه‌های تولید پهپاد در مغرب امضا کرده است.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ قطع شده بود اما در اواخر سال ۲۰۲۰ روابط دیپلماتیک میان دو طرف از سرگرفته شد و دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط افتتاح شد.

همچنین دفتر ارتباطات مغرب در تل‌آویو بازگشایی و خط پرواز مستقیم میان دو طرف راه اندازی شده است، این درحالی است که احزاب و تشکل‌های مغربی از طریق اعتراضات و فعالیت‌های مدنی دیگر، مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده‌اند.

مغرب دهم اکتبر سال ۲۰۲۰، پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوست.

نظر شما