شناسهٔ خبر: 56535106 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دو خروجی جلسه امروز وزیر اقتصاد با سازمان و حقوقی‌های بزرگ بورسی

در جلسه وزیر اقتصاد با سازمان و حقوقی‌های بزرگ بورسی، مقرر شد ضمن ارائه پیشنهاد شرکت ها قبل تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، هلدینگ ها اوراق اختیار تبعی منتشر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صبح امروز جلسه‌ رئیس سازمان بورس با مدیران هلدینگ‌های بزرگ بازار سرمایه در حضور وزیر اقتصاد در محل وزارتخانه، تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه شامل موارد زیر است:

۱. مسائل بنیادین شرکت‌ها و اثرپذیری سودآوری صنایع از متغیرهای بودجه که مقرر شد پیش از بررسی و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، پیشنهاد شرکت‌ها بصورت مدون به ستاد اقتصادی دولت ارائه شود.

۲. اختصاص منابعی از سوی هلدینگ‌ها جهت حمایت از سهم‌ها در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی از دیگر مسائل مطرح شده بود که توافق شد طی روزهای آتی صورت پذیرد.

۳. دستور رییس جمهور در خصوص رفع مشکل قیمت گذاری خوراک مایع پتروشیمی ها  موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد.

۴. لزوم تغییر نگاه بخشی از بدنه دولت به سودآوری بنگاه ها. مشخصا سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت در جلسات به دنبال تقویت منابع درآمدی هستند درحالی که وضعیت رقابت پذیری شرکت ها و بخش های پایین دست مصرف کننده نیز باید مدنظر باشد.

۵. در خصوص شرکت های واقع در مناطق ویژه، مقررات الزام به عرضه در بورس کالا باعث تحمیل هزینه های گمرکی زیادی به منظور فروش در زمین اصلی شده و لازم است در آن تجدید نظر شود.

۶. لزوم لغو عوارض صادراتی و برقراری مجدد معافیت های مالیاتی صادرات در بودجه سال آینده با توجه به افت قیمت های جهانی و سودآوری شرکت ها

۷. سایر موارد شامل قیمت های دستوری، بهره بانکی، محدودیت در فروش سهام توسط مجموعه های دولت، توسعه ابزارهای بورسی، اصلاح مقررات حاکم بر نرخ ارز در نیما، هماهنگی سیاسی با روسیه در خودداری رقابت منفی در بازارهای جهانی و ...

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما