شناسهٔ خبر: 56515243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسه کمیته همکاری‌های اقتصادی و تجارتی سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار شد

در جلسه کمیته همکاری‌های اقتصادی و تجارتی سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد پروژه‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

جلسه کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجارتی سازمان همکاری‌های اسلامی به ریاست قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد و با اشتراک نمایندگان وزارت‌های مالیه، صنعت و تجارت، زراعت، آبیاری و مالداری، اطلاعات فرهنگ، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت ترانسپورت برگزار شد.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی وزارت اقتصاد نشر شده، آمده است که در این جلسه در مورد پروژه‌های اقتصادی در بخش‌های تجارت، ترانسپورت ارتباطات، کاهش فقر، توریزم، زراعت و همکاری مالی بحث صورت گرفته و تأکید شده است که وزارت‌های مربوط پروپوزل‌های خود را ترتیب و به وزارت اقتصاد بسپارند.

قرار است نشست سازمان همکاری‌های اسلامی تا یک‌ماه دیگر برای سه روز در ترکیه برگزار شود که افغانستان نظریات و پیشنهادهای اقتصادی خود را تا اواخر اکتبر سال‌روان میلادی با سازمان همکاری‌های اسلامی و کمیته کومسک شریک خواهد کرد.

کمیته کومسک با مشارکت کشورهای عضو و دیگر نهادهای اسلامی، به منظور تسهیل و گسترش همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای اسلامی، فعالیت‌های مختلفی را در راستای اجرای برنامه عمل و مصوبه های اقتصادی انجام می‌دهد و مسئولیت مطالعه تمامی ابزارهای ممکن و ارائه راهکارهای مناسب جهت تحکیم همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای اسلامـی را بر عهده دارد. 

نظر شما