شناسهٔ خبر: 56514764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ غنی جامعه عشایری حفظ شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حفظ فرهنگ غنی عشایر، ارزش آن از همه خدماتی که با آنان داده می شود، بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۴ مهر) در دیدار با سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمات عشایر با محافظت از مرزها و با تولیدات دامی و صنایع دستی به سراسر کشور تسری پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز وجود جهاد سازندگی یک ضرورتی پیدا کرده و رئیس جمهور دستور به تأسیس آن داده است اما در عین حال همه اینها مقدمه برای انسانیت و بندگی خداوند است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم که نتیجه نهایی که باید از اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و نیازهای مختلف باید به دست آید، انسانیت انسان است والا اگر همه اینها باشد در نهایت یک درنده مثل ترامپ و هر مفسدی باشد، دنیا باطل است.

آیت الله عبادی گفت: یکی از مختصات مردم عشایر این است چون در فضای سالمی‌تری زندگی می کنند بر همان اساس فطرت الهی پایبند به ارزش ها، جوانمردی، غیرت و مسائل عاطفی خاصی هستند که این خیلی ارزشمند و مهم است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در گذشته یک درصد آسیب های فرهنگی به جامعه ای وارد می شد، عنوان کرد: اما اکنون فساد موج می زند و حتی فضای مجازی به سراغ عشایر هم رفته است ولی در کنار همه خدمات اگر فرهنگ غنی عشایر حفظ شود ارزش آن از همه خدماتی که با آنان داده می شود، بیشتر خواهد بود.

پایان پیام/۳۶۳۵

نظر شما