شناسهٔ خبر: 56514640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۳۰۰ جهادگر به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰۰ جهادگر در قالب گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار علی حیرانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعال‌سازی ۱۶ گروه جهادی در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم اعم از آواربرداری، امدادرسانی و برقراری آرامش روانی در مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی افزود: این گروه‌های جهادی پنج تا ۱۰ نفره هستند و گروه‌های جهادی سلماس و ارومیه نیز که معین خوی هستند، برای اعزام به این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرهنگ حیرانی با اشاره به توزیع ۷۰۰ بسته پروتئینی و آذوقه بین زلزله‌زدگان در خوی ادامه داد: همچنین یک هزار عدد چادر در این مناطق توزیع شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی به راه‌اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و استقرار ۹۰ چادر در این مکان اشاره کرد و گفت: با مشارکت مردم یک هزار چادر دیگر در بین خانواده‌ها توزیع شده تا در خارج از منزل و فضای باز اسکان یابند و در صورت وقوع پس‌لرزه شدید آسیب جانی نبینند.

وی به فعال‌سازی ۲۰ گشت رضوی با همت حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های تابعه اشاره کرد و یادآور شد: این گشت‌ها برای برقراری امنیت در شهر و اطمینان دادن به مردم بابت اینکه هیچ مشکلی آن‌ها را تهدید نمی‌کند، فعال شدند.

نظر شما