شناسهٔ خبر: 56514583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای بیماران خاص

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: پنج هزار میلیارد تومان بر ای بیمه بیماران خاص در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت:  فلسفه راه اندازی صندوق بیماران خاص این کار این است که افراد نیازمند و کم درامد برای درمان بیماری خاص به پزشک مراجعه کنند.

به گفته وی پنج هزار میلیارد تومان بر ای بیماران خاص در نظر گرفته شده است که هزار و ۳۰۰ مبلیارد تومان در بودجه بوده و دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. هفته اینده یک برنامه ای دولت داشته تا صندوق بیماران خاص افتتاح شود و بیماران صعب العلاج برای درمان به بیمه سلامت مراجعه کنند.

او افزود: مجلس در سال بعد از صندوق بیماران خاص حمایت کافی انجام می دهد. شش هزار میلیارد تومان برای تحت پوشش بیمه همگانی اختصاص یافته است. مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری گذاشته و از برنامه و بودجه تقاضا دارم که این بودجه را درنظر بگیرند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یک نظام جامع در خمایت از بیماران خلص وجود نداشت و با تاسیس این صندوق از بیماران حمایت می شود. شعار رئیس جمهور پوشش بیمه همگانی است و نزدیک به هفت میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گفته وی بیماری خاص هزینه های درمان بالایی دارند اما با یکسری از خدمات توانبخشی بیمار به زندگی عادی خود بر می گردد و ۴۴ بیماری در صندوق بیماران خاص تعریف شده است.

او افزود: پنج درصد بودجه صندوق در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت است. منابع محدود است. بیماری هایی که هزینه های کمرشکن است در الویت قرار گرفته است. او ادامه داد: ما نیازمند سطح بندی بیماری ها و خدمات مورد نیاز آن هستیم و این صندوق ابزاری برای نظام هوشمند برای بیماران خاص است. دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مرکزی برای بیماران خاص درنظر گرفته می شود.

مهدی رضایی معاون بیمه سلامت گفت: در گام اول تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و با تشکیل این صندوق، بیماران خاص و صعب العلاج تسهیلات داده می شود. بیماران تحت پوشش بیمه نبوده یا حمایت مافی از بیماران خاص انجام نمی گرفته است. در بسته خدمتی صندوق بیماران خاص، پوشش ۹۰ تا صد درصدی انجام خواهد گرفت و تا ۷۰ درصدی داروها در صندوق بیماری خاص تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
به گفته وی بیماران سرطانی و خدمات پرتودرمانی پیشرفته جزو بسته های خدمتی برای بیماران خاص درنظر گرفته شده است.

نظر شما