شناسهٔ خبر: 56502978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین فرمانده نیروی قدس:

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

زهرا قاسمی نیما

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سردار همدانی جزو فاتحان اصلی خرمشهر بود اما این مرد مانند سردار سلیمانی منیّت نداشت و حتی یکبار خود را به عنوان فاتح خرمشهر مطرح نکرد زیرا دل، قلب، فکر و ذکر او برای خدا بود و کسی که برای خدا کار کند از بندگان چیزی نمی‌خواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا فلاح‌زاده شامگاه چهارشنبه ۱۳ مهر در مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی بیان کرد: جنگ اعتقادی دشمن علیه ما شروع شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری «جنگ ما جنگ عقیدتی است و تمام شدنی نیست» و در پایان جنگ نیز فرمودند «جنگ ما جنگ حق و باطل؛ فقر و غنا بود».

وی با اشاره به اینکه این جنگ در ادامه جنگ‌های حق علیه باطل ‌است، ادامه داد: پس از رسالت پیامبر، دنیاطلبان در مقابل عقبی‌طلبان قیام کرده، خار مقیلان برسر ایشان ریختند، مجبور به محاصره اقتصادی کرده و جنگ‌های زیادی تحمیل کرده و یاران زیادی از ایشان گرفتند اما چون یاران پیامبر(ص) برای رضای خدا او را یاری کردند و با بصیرت وظیفه خود را تشخیص داده با شناخت کامل به مصاف دشمنان رفتند وظیفه خود را شناختند و به آن عمل کردند خداوند نیز نصرت خود را نصیب آنان کرد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: نیروهایی که برای خدا می‌جنگیدند نصرت خدا شامل حالشان شد اما زمانی که نفس و خود وارد کار شود به تعبیر شهید چیت‌سازیان «اگر درگیر سیم خاردار نفس شویم نمی‌توانیم از سیم خارهای دشمن عبور کنیم».

سردار فلاح‌زاده افزود: زمانی که یاران حضرت علی(ع) از او اطاعت نکردند حضرت فرمودند «ما در زمان رسول خدا برای تحقق خواسته‌های خداوند بزرگ و دستورات پیامبر به مصاف اقوام خودمان می‌رفتیم شما چه بد یارانی هستید ای کاش من با شما آشنا نمی‌شدم کجاست عمار؟ کجاست هاشم مرقال؟ و بر بالای منبر کوفه گریستند» وچندی بعد به شهادت رسیدند. 

وی ابراز کرد: سپس معاویه صلح را به امام حسن(ع) تحمیل کرد، به تعبیر رهبر انقلاب امام حسن(ع) نرمش قهرمانانه تاریخ را انتخاب کردند پس از آن نیز حماسه عاشورای حسینی به وقوع پیوست.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات بنی امیه و بنی عباس در راستای نابودی اسلام حقیقی و ایجاد اسلام خرافاتی، جنایی و بدعتی اظهار کرد: در حکومت بنی عباس توسط حجاج یوسف ۱۲۰ هزار نفر از شیعیان گردن زده شدند واقدامات بسیاردیگری نیز رخ داد اما امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی و اسلام سیاسی صحیح را به جهان عرضه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیات، روایات، زیارات و جهادها و قیام‌ها در طول اسلام سیاسی است، افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب و اسلام عزت را به جامعه معرفی کرد اما دشمنان در داخل و خارج مانند رژیم صهیوینستی و آمریکا به مصاف ما آمدند و روزی در گبند، سپس در خوزستان و سیستان بلوچستان و کردستان ودر نهایت در جنگ تحمیلی روبه روی‌ ما ایستادند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این ملت امام خمینی(ره) را شناخته و به عنوان امام و رهبر جامعه با او بیعت کردند سپس وظیفه را هم شناختند آنگاه با اتحاد، دشمن و طفاله‌های آمریکایی را از کشور بیرون ریختند یکی از همین سرداران، سربازان پر افتخار، چهره‌های پرفروغ و درخشان این امت سردار شهید حسین همدانی بود که در کوچه پس کوچه های این شهر به مقابله با دشمن رفت.

سردار فلاح‌زاده ادامه داد: در قائله کردستان مطابق دستور امام یکی از کسانی که خود را به‌ پاوه رساند سردار همدانی بود همچنین سپس مبارزه را برای آزادسازی راه‌های مواصلاتی سنندج ادامه داد و بعد از آغاز جنگ تحمیلی سردار همدانی و همرزمانش اولین نفراتی بودند که از همدان راهی کرمانشاه شدند و در جبهه گیلانغرب، قصر شیرین و... در عملیات‌های مختلف جبهه میانی و جنوب با همرزمان شهیدش  شهبازی، متوسلیان، همت و سرداران بانام و گمنام این استان راه خود را ادامه داد و چه افتخاری این رزمندگان برای این ملت به ارمغان آوردند.

وی ابراز کرد: سردار همدانی جزو فاتحان اصلی خرمشهر بود اما این مرد مانند سردار سلیمانی منیت نداشت و حتی یکبار خود را به عنوان فاتح خرمشهر مطرح نکرد زیرا دل، قلب، فکر و ذکر او برای خدا بود و کسی که برای خدا کار کند از بندگان چیزی نمی‌خواهد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش سردار همدانی در راه‌اندازی سپاه همدان، عنوان کرد: این شهید بزرگوار یکی از کسانی است که نقش اساسی در راه‌اندازی سپاه همدان، لشکر انصارالحسین (ع) و لشکر ۱۶ قدس دارد که در عملیات‌های بسیاری خوش درخشیدند و اقداماتی چون کمک به راه‌اندازی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و تشکیل نیروهای مقاومت از باقیات صالحات این شهید بزرگوار است.

سردار فلاح‌زاده ادامه داد: جدای از فعالیت‌های خود در داخل کشور، در مناطق مختلف سوریه توسط لشکرهای بسیج مردمی که راه‌اندازی کرد هم‌خوش درخشیدند و به مصاف دشمنان خدا رفتند.

وی خاطر نشان کرد: اگر سردار همدانی هیچ کاری نکرده بود این همه مجاهدی که در راه اسلام و انقلاب تربیت کرده برایش کافی است.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جوانان باید از سردار همدانی الگو بگیرند، اظهار کرد: علاوه بر صحنه‌های نبرد، در صحنه‌های مختلف کمک به نظام و مردم حاضر بود و یکی از مردمی‌ترین سرداران در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدمات سازندگی مناطق محروم بود. 

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه ایجاد داعش و بروز جنگ‌های مختلف در سوریه در راستای تضعیف جمهوری اسلامی و انقلاب بود، تشریح کرد: داعش تا نزدیک حرم مطهر حضرت زینب(س) وحضرت رقیه(س) را اشغال و بسیاری از شهرهای سوریه را با خاک یکسان کرده و بسیاری از راه‌های ارتباطی مسدود شده بودند، به فرموده رهبر معظم انقلاب« این خطر مواجه بشار و سوریه نیست این خطر متوجه اسلام‌، مکتب تشیع شیعه و متوجه بشریت و کل کشورهای منطقه‌ و اسلامی است و در آینده متوجه ایران است بروید این خطر را دفع کنید» سردار همدانی و سردار سلیمانی نیز در اطاعت از فرامین رهبری وارد مناطق شدند.

وی بیان کرد:  فرمانده میدان حاج حسین همدانی است و در اولین اقدام سازمان جبهه مقاومت را تشکیل داد و آن‌ها را سازماندهی کرده کار را در صحنه عمل شروع کرد سپس عملیات‌ها را یکی پس از دیگری طرح‌ریزی‌ و مناطق را یکی یکی آزاد کردند، مواضع دفاعی برای جلوگیری از پاتک انجام داده و مرزهای دریایی را مستحکم کردند و در نهایت سوریه حفظ شد اما این اقدامات پایه‌گذار و مقدمه عملیات‌های بزرگ بعدی مانند عملیات محرم شد که اگر صورت نمی‌گرفت داعش سرنگون نمی‌شد. 

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: سردار شهید همدانی، امام و وظیفه خود را شناخت و به این وظیفه در صحنه‌ سوریه عمل کرده و در همان صحنه سوریه در مصاف با دشمنان خدا به شهادت رسید.

سردار فلاح‌زاده‌ در تشریح آخرین دیدار خود با سردار شهید همدانی گفت: بعد از ورود سردار همدانی به سوریه، ابتدا به قرارگاه سپس به زیارت حرم حضرت زینب(س) رفتیم پس از زیارت به حلب رفته و ایشان بازدیدهایی را انجام و در راستای عملیات‌های بعدی توانمندی دشمن، نقاط عملیات روی نقشه، ارتفاعات و... را مورد بررسی قرار داد و پس از آن عنوان کرد« ابوباقر باید برم حاج قاسم را ببینم».

وی افزود: به نقل از سردار شهید سلیمانی عصر روز شهادت به حاج قاسم گفتند «بیا عکس بگیریم شاید این آخرین عکس من و تو باشد» بعد از آن خبر دادند سردار مجروح شده و پس از ۳ ساعت تلاش پزشکان بیمارستان حلب روح بلند و ملکوتی این مرد بزرگ به آسمان‌ها پرکشید و دل ما داغدار شد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استواری و صبوری همسر شهید همدانی اظهار کرد: این بانوی صبور در مراسم تشییع همسر خود بیان کرد من مانند ام وهب محکم‌ و استوار این هدیه را تقدیم رهبر معظم اسلام‌ و سید الشهدا(ع) کردم و اگر به تاریخ بنگریم ایشان به تاسی از حضرت ام‌البنین (س) و دیگر همسران فرماندهان بزرگ صدر اسلام چنین بینش و ایستادگی دارد.

سردار فلاح‌زاده‌ در توضیح ویژگی‌های این شهید بزرگوار بیان کرد: سردار همدانی به معنای واقعی مرد بود فردی مومن، متشرع، اهل نماز شب، مخلص، متواضع، دوست داشتنی و در یک کلام عبداللّه بود.

وی خطاب به سردار بزرگ همدانی عنوان کرد: تو ای سردار پر افتخار نزد سیدالشهدا(ع)، عرشیان و همه رزمندگان اسلام، هم عزیز هم پر افتخاری و علاوه بر مقام مجاهدت دارای مقام شهادت و شفاعت هستی به تاسی از تو با دشمنان خدا مبارزه خواهیم کرد، ما وارثان بدر، احد، خندق، صحرای نینوا و فرزندان جماران و رهبر عظیم الشأن سیدعلی خامنه‌ای هستیم و تا پیروزی اسلام بر کفر جهانی این راه را ادامه خواهیم‌ داد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: سردار حسین همدانی از لحظه تولد تا دوران شهادتش به عنوان یک الگو معرفی شد اگر بخواهیم یکی از پاسداران در تراز یاران عاشورا معرفی کنیم این شهید را معرفی می‌کنیم، حسین همدانی قمر بنی هاشم و زهیر بن قین جبهه‌های دفاع مقدس و سوریه است.

سردار فلاح‌زاده‌ با اشاره به فتنه اخیر توسط معاندین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: مگر شما در روزهای آخر دوران مبارزه با رژیم ستمگر پهلوی، ژانرال هایزر را راهی ایران نکردید و تجزیه‌طلبان را در کردستان تجهیز نکرده و کودتای طبس و نوژه را سازماندهی نکردید؟ مگر صدام را تشویق به جنگ‌ با ایران با کمک کشورهای منطقه فرامنطقه نکردید؟ مگر شما منافقین را بر علیه ما در عملیات مهران و مرصاد مورد تشویق قرار ندادید؟ مگر سه جنگ را اطراف ایران برنامه‌ریزی نکردید؟ مگر شما شبیخون فرهنگی را آغاز نکردید و ادامه می‌دهید؟ با تمام این اقدامات چه بدست آوردید تمام طرح‌های شهید توسط حاج قاسم و شهید همدانی و دیگر فرماندهان و آزادی خواهان جهان به ناکامی مبدل شد.

وی ادامه داد: امروز نیز ده هزار نفر را در کف خیابان آورده و با استفاده از اینستاگرام و راه‌اندازی شبکه‌های معاند عملیات روانی ایجاد می‌کنید اما باید بدانید این جمعیت ۸۵ میلیون نفر است و همانگونه که در قبل تمامی برنامه‌ها وتوطئه‌های شما را خنثی کرده و در جریان تجزیه‌طلبی و جنگ‌های نیابتی پوزه شما را به خاک مالید در جریان فتنه این چند روز اخیر نیز تمام طرح‌های شما را ناکام کرد و راه را تا ظهور و رساندن پرچم این انقلاب توسط مقام معظم رهبری به دست مصلح‌ کل (عج) ادامه خواهد داد.

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

سردار همدانی از فاتحان خرمشهر بود

انتهای پیام

نظر شما