شناسهٔ خبر: 56496951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو: ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین تهدید منافع روسیه است

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال کمک نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف، هشدار داد این اقدام خطر درگیری نظامی روسیه و غرب را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، نسبت به برنامه‌های واشنگتن برای ارسال بسته دیگری از تجهیزات نظامی به اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت ارسال این تسلیحات تهدیدی برای منافع روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونوف با این استدلال که تامین نظامی کی‌یف، واشنگتن را به یک سر مناقشه در تحولات اوکراین تبدیل می‌کند، گفت: «ما این را تهدیدی فوری برای منافع استراتژیک کشورمان می‌دانیم.»

او در ادامه از آمریکا خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز خود دست بردارد و هشداری قاطع داد که دخالت در درگیری اوکراین «خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و غرب» را افزایش می‌دهد.

پیش از این نیز آناتولی آنتونوف گفته بود: «مقامات آمریکایی مردم این کشور و جامعه جهانی را از تهدیدات هسته‌ای خیالی روسیه می‌ترسانند. آمریکا در اشتباه است اگر تصور کند که دفاع روسیه از اراضی خود شامل شبه جزیره کریمه نمی‌شود. آمریکا با اقداماتش درباره اوکراین امور را به سوی تقابل هسته‌ای مستقیم پیش می‌برد که عواقب آن قابل پیش‌بینی نیست.»

این در حالیست که مسکو به تازگی تاکید کرده است که از سرزمین‌های جدید خود محافظت خواهد کرد و حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در صورتی دارد که کشور دیگری برای «تمامیت ارضی» روسیه خطری ایجاد کند.

دولت بایدن نیز در هشدار‌هایی محرمانه به پوتین اخطار داد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین می‌تواند پیامد‌های سنگینی به همراه داشته باشد. برخی مقامات آمریکایی می‌گویند بایدن پیش‌تر نیز به صورت علنی به ولادیمیر پوتین درمورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین اخطار داده بود.

نظر شما