شناسهٔ خبر: 56465422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین:

عضویت بیش از ۴ هزار نفر در کانون پرورش فکری قزوین

موسوی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید علی اکبر موسوی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۱ مهر) در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: اگر شرایط تربیتی کودکان طوری باشد که که فطرت آنها آسیب نبیند، بسیاری از مشکلات را در جامعه نداریم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری ها نتیجه خصلت هایی همچون طمع، کینه توزی و خودخواهی است که این خصلت ها در کودکان وجود ندارد و شرایط خانوادگی، اجتماع و آموزش ناسالم سبب شده تا این ویژگی ها در فرد نهادینه شود.

 

* کم کاری در حوزه کودکان صدمان جبران ناپذیری را به دنبال دارد

وی اضافه کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مهر با عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده که تلنگر و نشانه ای برای جامعه است که حقوق کودکان جدی گرفته شود و اگر در این حوزه کم کاری شود صدمات جبران ناپذیری را خواهیم داشت.

 

موسوی اعلام کرد: قشر کودک و نوجوان باید به معنای واقعی کلمه در دستور کار باشند و به مسائل آنها پرداخته شود؛ به دلیل پیچیدگی در دنیای امروز خیلی از مسائل از عهده خانواده ها خارج است و آموزش ها به گونه ای نیست که از عهده خانواده برآید و لازم است مربی داشته باشند و به نیاز کودکان و نوجوانان پرداخته شود تا شاهد جامعه ای شاداب و خلاق در آینده داشته باشیم.

 

* ارائه ۶۲ فعالیت فرهنگی و هنری در مراکز کانون پرورش فکری

وی با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دارای ۱۶ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی است و در مجموع ۶۲ نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون در حال انجام است و کانون مهمترین نهادی است که کار تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام می دهد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: یکی دیگر از فعالیت های کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی است و کانون استان قزوین دارای کتابخانه تخصصی برای کودکان و نوجوانان است که ۱۷۱ هزار جلد کتاب در این حوزه داریم که به دانش آموزان و اعضای کانون امانت داده می شود.

 

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است که ۶۸ درصد اعضا دختر و ۳۲ درصد پسر هستند.

 

* ۲۴ هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده شده است

موسوی گفت: اجرای برای کودکان و نوجوانان با معلولیت جسمی و حرکتی برنامه دیگری است که در کانون اجرایی می شود که با حضور مربیان برای کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی برنامه و کتاب داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت دیگر کانون در حوزه زبان آموزی است که در کانون زبان ۲ هزار و ۵۰۰ زبان آموز در حوزه زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و عربی داریم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تأکید کرد: در حوزه کتاب از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۲۵ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان در مراکز کانون امانت داده ایم.

 

وی در ادامه به برنامه های کانون در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری پویش فصل کتاب در ایام تابستان، برگزاری جشن روزه اولی برای فرزندان خانواده های بی بضاعت، اجرای جنگ شادی، توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار، برگزاری مراسم گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های ما در سال جاری بوده است.

 

موسوی ادامه داد: برگزاری کارگاه نجوم در بیش از ۲۱ مدرسه با ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز، برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی در مراکز ثابت و سیار و استفاده ۱۴ هزار نفر از اعضای کانون از نمایش های مرکز تئاتر کانون از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری استان در سال جاری بوده است.

 

* برگزاری جشنواره قصه گویی در هفته کودک در قزوین  

وی در ادامه به برنامه های هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر برنامه های متعددی تدارک دیده شده که دیدار با استاندار و امام جمعه قزوین، برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری‌ از ۱۶ تا ۲۰ مهر  در کانون پرورش فکری، نقاشی روی حجم های سفالی بزرگ در محوطه پارک مطهری، عیادت مربیان کانون از کودکان بیمار بیمارستان قدس و اجرای طرح پیک امید در مناطق محروم از جمله این برنامه ها است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی از دیگر برنامه های هفته کودک است که از ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه در قزوین برگزار می شود.

 

پایان پیام/293

نظر شما