شناسهٔ خبر: 56459514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف گیلان در 1400/ ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر با اجرای پنج پروژه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف در سال 1400، گفت: سال گذشته با اجرای پنج پروژه عمرانی و کاشت ۵۰ هزار درخت صنوبر، برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌ ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام وقف یکی از میراث ارزشمند دین مبین اسلام است، اظهار کرد: انجام فریضه وقف در جامعه اثرگذاری بسیار خوبی دارد و در همین راستا مراکز علمی و فقهی و دانشگاهی در ایران و سایر کشورها در بستر وقف ایجاد شدند. 

وی از وجود پنج هزار موقوفه در استان گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار، اکثر موقوفات این استان در راستای برگزاری مجالس اهل بیت و ساخت مساجد است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف در سال گذشته بیان کرد: در استان گیلان ۲۵ هزار رقبه وجود داشته همچنین در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای نیت واقفان شامل کمک به مراکز درمانی، تهیه لوازم‌التحریر و برگزاری مجالس و ۴۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا هزینه شده است. 

علیزاده با تأکید بر لزوم توجه به ایتام توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: تاکنون ۶۵۰ میلیون تومان برای ایتام از محل موقوفات هزینه شده و در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم، 7 هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با میزان اعتبار 3 میلیارد تومان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه سوق دادن افراد به انجام فریضه وقف یکی از اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: در این خصوص مراکز مشاوره‌ای در سطح استان تشکیل شده که در این مراکز به واقفان جدید مشاوره ارائه می‌شود. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به ایجاد اشتغال در این استان توسط این نهاد افزود: در سال گذشته با اجرای پنج پروژه عمرانی و کاشت ۵۰ هزار درخت صنوبر، برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

نظر شما