شناسهٔ خبر: 56457574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید و فروش ۳۰۲ شرکت‌ بورسی به دلیل قطع برق ۱۱.۵ و ۶.۷ درصد...

اقتصاد ایران: شاخص تولید و ‌فروش ۳۰۲ شرکت بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر با کاهش ۱۱.۵ و ۶.۷ درصدی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، شاخص تولید و ‌فروش ۳۰۲ شرکت بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر با کاهش ۱۱.۵ و ۶.۷ درصدی همراه بود.

بر اساس این گزارش از میان ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی تنها محصولات فلزی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات، افزایش در شاخص تولید داشتند تنها سه رشته فعالیت در مرداد نسبت به ماه قبل در شاخص فروش رشد داشتند و سایر فعالیت‌ها با کاهش فروش مواجه شدند. یکی از مهم ترین دلایل کاهش تولید و فروش در این دوره، قطعی برق صنایع اعلام شده است.

همچنین شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۸.۶ و ۱۱.۹ درصدی همراه بوده است. از سوی دیگر، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱.۹ درصدی و نسبت به تیر با کاهش ۶.۷ درصدی مواجه شده است.

خودرو و ساخت قطعات، ماشین آلات و تجهیزات و محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات در مرداد ماه و در میان رشته‌های فعالیت صنعتی بورسی، بیش‌ترین افزایش در شاخص تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند و در نقطه مقابل،‌ رشته فعالیت‌های غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر،‌ شیمیایی به جز دارو و تجهیزات برقی کاهش شاخص تولید را تجربه کردند.

رشته فعالیت های خودرو و قطعات، کاشی و سرامیک و سایر کانی غیرفلزی، بیش ترین افزایش در شاخص فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند و رشته فعالیت‌های دارو، غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و شیمیایی به جز دارو بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما