شناسهٔ خبر: 56457232 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید سمند و پژو ۴۰۵ در ایران خودرو تبریز متوقف شد / برنامه ...

اقتصاد ایران: تولید سمند و پژو ۴۰۵ از دیروز و پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال در ایران خودرو تبریز متوقف و مقرر شد امکان تولید سورن به جای سمند و راه اندازی خط تولید دنا فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تولید سمند و پژو ۴۰۵ پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال در ایران خودرو متوقف شد و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در به مدیرعامل ایران خودرو، گفت: توان تکمیل زنجیره تولید شرکت ایران خودرو تبریز وجود دارد و با راه اندازی خط رنگ و بدنه این هدف محقق می‌شود.

وی افزود: این استان دارای ۴۵ شرکت قطعه ساز دانش بنیان بوده و قابلیت تبدیل به قطب دوم قطعه سازی پس از تهران و توان تولید بیش از ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو را دارد. همچنین ۱۷۰ واحد قطعه ساز با پنج هزار نفر نیرو، ۳۵ میلیون قطعه خودرو تولید می کنند. علاوه بر این هشت شرکت ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و غیره را دارند و آمادگی ساخت موتور، گیربکس اتوماتیک، اکسل و سایر قطعات وجود دارد.  

خرم ادامه داد: امکان تولید سورن در ایران خودرو تبریز به جای سمند هم بوده و از مدیرعامل ایران خودرو انتظار می رود خط تولید دنا را در تبریز راه اندازی کند.  

اصغر خوش فهم مدیرعامل ایران خودرو تبریز نیز گفت: از سال ۸۶ تاکنون ۳۴۶ هزار سمند در این زیرمجموعه ایران خودرو تولید شده  که ۲۱ هزار و ۸۵۱ دستگاه مربوط به سال جاری است. با ارتقای بهره وری تعداد محصولات سواری از ۱۹ دستگاه در ساعت به ۲۳ دستگاه افزایش یافته و به ۲۸ دستگاه در ساعت خواهد رسید.  

به گفته وی از بدو تاسیس این شرکت هم بیش از یک میلیون و ۲۱ هزار خودرو سمند، آریسان و سورن تولید شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما