شناسهٔ خبر: 5644586 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزايش بهاي نفت در آسيا

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ اقتصادی 1394/03/19
به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای نفت روز سه شنبه در بازار آسیا با افزایش همراه شد. تحلیلگران در عین حال اعلام کردند این افزایش تحت الشعاع نگرانی ها درباره کاهش تقاضا در چین و تصمیم اوپک برای حفظ سطح فعلی تولید خود قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه 24 سنت افزایش یافت و بشکه ای 58 دلار و 38 سنت داد و ستد شد. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با 23 سنت افزایش بشکه ای 62 دلار و 92 سنت معامله شد.
این در حالی است که ارزش دلار در بازار آسیا کاهش یافت و در مقابل 124 ممیز 44 ین داد و ستد شد.
کاهش ارزش دلار سبب می شود بهای نفت - که با دلار معامله می شود - برای خریدارانی که از ارزهای ضعیف تر استفاده می کنند، ارزان تر تمام شود . این موضوع به نوبه خود سبب افزایش تقاضا و افزایش جهانی بهای نفت می شود.
با این حال، بانک یونایتد اورسیز سنگاپور اعلام کرد بهای نفت « تحت تأثیر کاهش تقاضا در چین و نگرانی ها درباره تصمیم اوپک برای حفظ سقف فعلی تولید قرار دارد .»
ارقام منتشر شده در چین نشان می دهد نرخ تورم در این کشور در ماه مه کاهش داشت . این موضوع سبب افزایش نگرانی ها درباره ورود چین به دوره رکود شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دنیل آنگ تحلیل گر بازار سرمایه در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد دلالان در گام بعدی ارقامی را زیر نظر خواهند گرفت که قرار است این هفته منتشر شود. قرار است ارقام مربوط به میزان خرده فروشی سالانه و تولیدات صنعتی چین روز پنجشنبه منتشر شود.
تحلیل گران اعلام کردند سرمایه گذاران در حال بررسی تأثیر تصمیم روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - برای حفظ سقف تولید 30 میلیون بشکه نفت در روز هستند. بیش از سه و سال و نیم است که اوپک سقف تولید خود را تغییر نداده است.
157/125

نظر شما