شناسهٔ خبر: 56445038 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

پیام توس مشهد به قهقـرا برگشت!

مبلغ امتیاز تیم پیام توس از طرف خریدار جدید واریز نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته نخست لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور از امروز آغاز می‌شود و تیم فوتبال پیام توس خراسان که هفته‌های پرالتهابی را سپری می‌کند، دست آخر به این مسابقات نرسید. این درحالی است که تا ساعات پایانی دیروز قرار بود اسپانسر جدید ۶.۵ میلیارد هزینه امتیاز تیم را به حساب مالک پیشین بریزد تا تیم را تحویل بگیرد، اما این اتفاق نیفتاد تا دست آخر مدیران فوتبال و ورزش استان به انتقال به خارج از استان رضایت دهند، اما این وسط یک مسئله مانع این اتفاق شد و آن هم قبول امضای اول بود. مدیران اداره‌کل ورزش‌وجوانان می‌گویند هیئت‌فوتبال استان باید ابتدا برگه خروج از استان را امضا کند و هیئت‌فوتبال هم که نمی‌خواهد ننگ این اتفاق دامانش را بگیرد، می‌گوید باید اداره‌کل این کار را انجام بدهد.

ماجرای جلسه پیشکسوتان در اداره‌کل

درست در میان اینکه پنجشنبه گذشته خبر پیداشدن اسپانسری برای پرداخت حق امتیاز به مالک قبلی، تیم پیام را به زمین شماره ۲ تختی کشاند تا تمریناتش هرچند دیر، اما سرانجام آغاز شود، در اداره‌کل ورزش‌وجوانان جلسه‌ای با حضور شماری از پیشکسوتان فوتبال مشهد ازجمله محمد بابایی، اسماعیل شجیع، اصغر رحیمی، هادی برگی‌زر و... برگزار شد تا در آن جلسه برای نگه‌داشتن یا دادن اجازه خروج پیام از استان، تصمیم‌گیری شود؛ جلسه‌ای بدون حضور هیئت فوتبال و پشت در‌های بسته! خروجی این جلسه هم صورت‌جلسه‌ای بوده که در آن قید شده است با پیشنهاد هیئت‌فوتبال استان برای خروج تیم از استان موافقت می‌شود! درحالی‌که محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال خراسان، می‌گوید هیچ پیشنهادی در این‌باره به اداره‌کل ورزش و جوانان نداده‌اند!

جنگ اداره‌کل ورزش و هیئت‌فوتبال بالا گرفت

با واریزنشدن ۶.۵ میلیارد اسپانسر به حساب مالک پیام، درعمل پروژه انتقال تیم از مالکی به مالک دیگر در مشهد منتفی شد، اما این وسط مسئولان اداره‌کل و هیئت‌فوتبال بر سر این مسئله که کدام ابتدا برگه خروج از استان را امضا کنند، دعوا دارند. این وسط هیوا حسین‌زاده، مالک پیام توس، هم به‌شدت شاکی است و می‌گوید با این اتفاق امروز که تیم به میدان نمی‌رود و اگر هفته بعد هم این مسئله تکرار شود، درعمل امتیازش می‌سوزد و ۶.۵ میلیارد پولش دود می‌شود! جنگ علنی که حالا دودش هم به چشم فوتبال استان رفته و هم دامان مالک پیام توس را که هر چه بوده و هست، دست‌کم یک فصل برای این استان تیم‌داری کرده، گرفته است.

گره خوردن مسئله امتیاز تیم

هیوا حسین‌زاده، مالک پیام توس خراسان که اوضاع را بحرانی می‌بیند، در گفتگو با شهرآراورزشی گفت: «از اداره‌کل ورزش‌وجوانان و هیئت‌فوتبال استان گلایه دارم. دو هفته پیش ۶۵۰ میلیون پول خروج از استان را به حساب هیئت فوتبال ریختم، اما حالا برگه خروج از استان را امضا نمی‌کنند و موجب ضرر و زیان من می‌شوند.» وی بیان کرد: «وکیلم به من توصیه کرد از اداره‌کل و هیئت‌فوتبال به جرم ممانعت از حق شکایت کنم، اما فعلا دست نگه داشته ام، چون قول‌هایی به من داده اند که امیدوارم این بار به وعده‌های خود عمل کنند.»

حسین‌زاده تصریح کرد: «جالب است پنجشنبه به بازیکنان پارسال که امسال با شریعت‌نوین بودند، زنگ زدند و گفتند بیایید برای پیام تمرین کنید و آن‌ها هم آمدند. حالا این جوانان هم روی هوا مانده‌اند و سرمربی تیم شریعت‌نوین هم گفته است دیگر شما را نمی‌خواهم!» وی افزود: «برای گرفتن حق این بچه‌ها هم که شده است، پیگیر وضعیت امتیاز تیمم هستم.»

نظر شما