شناسهٔ خبر: 56438894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بازگشت آرامش به پایتخت

بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران، یک گروه ۱۴ نفره از زنان در منطقه دردشت با برداشتن روسری‌های خود اقدام به کشف حجاب کردند و حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر هم در محدوده دانشگاه تهران در خیابان انقلاب دست به راهپیمایی زدند که پس از ناکامی در همراهی دانشجویان به سوی خیابان‌های وصال و حجاب و حافظ و جمهوری حرکت کردند.

گروهی از آنها نیز مسیر راهپیمایی خود را به سمت جنوب شهر و منطقه بازار و لاله‌زار تا خیابان وحدت اسلامی و ابوسعید تغییر دادند.

در پونک گروهی از معترضان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخمین زده شدند، از دانشگاه آزاد تا بلوار اشرفی اصفهانی و تیراژه دست به راهپیمایی زدند و عده‌ای نیز در محدوده دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد در خیابان یخچال در قلهک تجمع کرده و قصد تحریک دانشجویان را داشتند.

در محدوده دانشگاه صنعتی شریف جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعارهای تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند.  

در برخی دیگر از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکز و دانشگاه تربیت مدرس نیز تجمعات و راهپیمایی‌هایی با حضور جمعی از دانشجویان در واکنش به حوادث اخیر کشور برگزار شد.

همچنین دانشگاه‌های فردوسی و داروسازی مشهد، دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی واحد کرج، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های شیراز و زنجان امروز نهم مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی بود.

در حال حاضر هیچ تجمعی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها گزارش نشده است و آرامش در معابر شهری برقرار شده است.

نظر شما