شناسهٔ خبر: 56430125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین های جشنواره شهید رجایی البرز معرفی شدند

کرج - ایرنا - دبیرخانه جشنواره شهید رجایی استان البرز با شعار "دولت مردمی، البرز نظارت عمومی و مشارکت نخبگانی" روز شنبه دستگاه های برتر اجرایی در امر خدمات رسانی به مردم استان را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره شهید رجایی امسال استان البرز وجه تمایزی نسبت به استان های دیگر و سال های قبل داشت و اینکه این جشنواره  مبتنی بر تحقق شعار سال و تقدیر از شرکت های دانش بنیان و نوآور بود.

 براین اساس در جشنواره شهید رجایی البرز دستگاه های اجرایی موفق در تحقق شعار سال ( تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)، اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور ، تحقق شاخص اقتصاد مقاومتی ،  ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اقامه نماز مورد تقدیر قرار گرفتند.
در جشنواره شهید رجایی امسال استان البرز قدردانی از مدافعان سلامت نیز مغفول نماند بنابراین پس از تقدیر از فعالان حوزه دانش بنیان از افراد شایسته تقدیر در مقابله با بیماری کرونا تقدیر شد.

۶۵ دستگاه در جشنواره شهید رجایی البرز ارزیابی شدند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: ۶۵ دستگاه شامل ۴۸ دستگاه اجرایی و ۱۷ شهرداری در جشنواره شهید رجایی این استان ارزیابی شدند.

"عبدالرضا کریم پور" در جشنواره شهید رجایی استان البرز افزود: اهمیت ارزیابی دستگاه های اجرایی در امر خدمات رسانی در جشنواره شهید رجایی تا آنجا است که ستادهای مرکزی، دستگاهی و استانی مسوولیت این امر خطیر را برعهده گرفته اند.

وی ادامه داد: اما شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی با رویکرد تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع در بخش عمومی شامل نحوه ارایه خدمات دستگاه و سهولت استفاده، شایسته سالاری در انتصاب نیروی انسانی ، اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی مدیران و کارکنان است که درآن  ارتقای سلامت اداری دستگاه ، ارایه خدمت به شهروند توانخواه ، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی ، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ، آسیب شناسی و بهبود عملکرد مورد توجه قرار گرفت .

کریم پور گفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی در امر خطیر خدمات دهی به مردم تنها به این شاخص های عمومی ختم نمی شود بلکه محور شاخص های اختصاصی بر اساس ماموریت های تخصصی و تعیین شده در اسناد بالادستی و با تفاهم نامه ستاد دستگاه های اجرایی، سازمان اداری و استخدامی کشور تدوین شده که به دستگاه و سازمان مدیریت استان ابلاغ می شود.

وی یاد آورشد: براساس لیست گروه بندی دستگاه های اجرایی در گروه های آموزش، پژوهش و فرهنگ،  تولیدی و خدماتی، زیربنایی و توسعه زیر ساخت ، سلامت و رفاه اجتماعی ، عمومی و قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی اداره کل امور مالیاتی، دانشگاه علوم پزشکی، در شاخص اختصاصی اداره کل راه و شهرسازی و در شاخص عمومی اداره کل بهزیستی برتر شدند.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز بیان داشت: ایجاد رقابت سالم و پویا بین دستگاه های اجرایی ، ایجاد انگیزه برای مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی از طریق معرفی دستگاه های برتر از اهداف این جشنواره است .
وی اضافه کرد: پنج دستگاه اجرایی در گروه های اعلام شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان برتر ، یک دستگاه اجرایی در شاخص های  اختصاصی و یک دستگاه  اجرایی در شاخص های  عمومی برتر اعلام شدند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز  بیان داشت: دستگاه های موفق در جذب  حداکثری اعتبارات ملی و استانی در البرز نیز به عنوان دستگاه شایسته تقدیر معرفی شدند.
کریم پور یاد آورشد: همچنین یک پزشک و پرستار از مجموعه کادردرمان استان البرز به سبب خدمات رسانی ارزنده ای که داشتند شایسته تقدیر شدند.

وی گفت: میزهای خدمتی که توسط دستگاه های اجرایی در راستای تکریم ارباب رجوع برپا شده بود نیز مورد سنجش میدانی و الکترونیک در این جشنواره قرار گرفت .

بستر کار فراهم است

"امیر سرکندی" مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز که به عنوان یکی از فعالان عرصه دانش بنیان در جشنواره شهید رجایی البرز مورد تقدیر قرار گرفت، بیان داشت: بسترها برای کار کردن فعالان عرصه دانش بنیان بیشتر فراهم شود.
وی تاکیدکرد: امروز با ظرفیت های قابل توجهی که در  البرز شاهد هستیم می توان گام های موثری در رفع مشکلات برداریم.
سرکندی افزود: نخبگان بسیاری در البرز داریم و پتانسیل های لازم برای  افزایش شرکت های دانش بنیان وجود دارد.
سرکندی گفت: با توجه به صنایع مختلفی که در البرز بازار کار دارند می توان با حمایت این بخش  در حوزه نو آوری اقدامات موثری داشت.

کادر درمان البرز در شرایط کرونا ایثار کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز  که مجموعه تحت مدیریت وی مورد تقدیر قرار گرفت، نیز گفت:  این استان در بدو  شیوع  کرونا در مرگ و میر و واکسیناسیون جزو استانهای دارای بیسترین مشکل بود.
دکتر "شهرام صیادی" افزود: با توجه به اینکه  کووید۱۹  دستگاه تنفسی را درگیر می کرد و تعداد  پزشکان متخصص استان البرز در این بخش انگشت شمار هستند اما کادر درمان ایثارگرانه برای مهار کرونا  تمام تلاش خود را به کاربست.

وی یادآورشد: متاسفانه این بیماری جان ۶ هزار و ۹۷۹ نفر را گرفت و امار واکسیناسیون دوز اول ۹۷ درصد، دوز دوم ۸۷ درصد و دوز سوم ۴۵ درصد بوده است.
صیادی گفت: امروز در زمینه کاهش مرگ و میر و واکسیناسیون در رتبه های  برتر کشور  قرار داریم هرچند که ۱۱ تن از  مدافعان سلامت  استان البرز  را در مقابله با بیماری کووید۱۹ از دست دادیم.

 در جشنواره شهید رجایی دستگاه های اجرایی استان البرز در ۲ بخش شاخص عمومی و اختصاصی  مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 ایجاد رقابت سالم و پویا بین دستگاه های اجرایی ، ایجاد انگیزه برای مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی از طریق معرفی دستگاه های برتر از اهداف  جشنواره شهید رجایی استان البرز بود که از مجموع ۶۵ دستگاه اجرایی مشمول شرکت در این جشنواره ۲ دستگاه اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی درصدر سایر دستگاه های اجرایی استان قرار گرفتند. 
 پنج دستگاه اجرایی نیز در گروه های اعلام شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان برتر ، یک دستگاه اجرایی در شاخص های  اختصاصی و یک دستگاه  اجرایی در شاخص های  عمومی برتر اعلام شدند .
همچنین در جشنوراه شهید رجایی امسال استان البرز دستگاه های برتر در محور توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری و استقرار چرخه بهره وری، دستگاه های موفق در جذب  حداکثری اعتبارات ملی و استانی در البرز نیز به عنوان دستگاه شایسته تقدیر معرفی شدند .
 

نظر شما