شناسهٔ خبر: 56428394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاریخ شفاهی شهرستان بن به سند تاریخی تبدیل شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به همراه معاونین این اداره به منظور دیدار با مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر و بازدید میدانی در اولین سفر رسمی خود در شهرستان بن حضور یافت.

صاحب‌خبر -

پیام احمدی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر به شهرستان در دیدار با فرماندار بن گفت: شهرستان بن دارای فرهنگ غنی است که تصمیم گرفتیم در اولین سفر رسمی از این شهرستان بازدید به عمل آوریم.

احمدی افزود: شهرستان بن و مردم آن از دیرباز تا معاصر روحیه حماسی و دلیرانه دارند که در اسناد تاریخی و شهدای تقدیمی به انقلاب محسوس و نمایان است.

بیشتر بخوانید

وی تأکید کرد: تبادلات فرهنگی مطلوب و ارزنده نقش مهم و حیاتی در ارتقاء و رشد جامعه دارد که باید مدیریت شده و با کنترل صحیح آن از تهاجم فرهنگی و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تاریخ شفاهی روایت آداب و رسوم مردم است که در شهرستان بن باید تبدیل به اثری ماندگار و سند تاریخی شود.

وی با اشاره به روحیه مومن و انقلابی بودن مردم شهرستان اشاره داشت و بیان کرد: شهرستان بن زادگاه فرماندهان شجاع و دلیر در دوران دفاع مقدس بوده و در بعد از جنگ تحمیلی مدیران و مسئولان جهادی و انقلابی تربیت کرده است.

احمدی تشریح کرد: موسسات فرهنگی و هنری از حمایت این وزارت برخودار است که فعالین فرهنگی شهرستان بن در میادین استانی و کشوری خوش درخشیده اند.

وی خاطرنشان شد: فرهنگ سازی و رشد علمی و فرهنگی جامعه باید از سنین پایین تربیت و برنامه‌ریزی شود.

نظر شما