شناسهٔ خبر: 56428112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

برقراری امنیت کامل در زاهدان

رصد میدانی خبرنگار تسنیم از وضعیت صبح امروز شهر زاهدان حکایت از برقراری امنیت کامل بعد از حوادث تروریستی دارد و نیروهای امنیتی در نقاط حساس و مبادی ورودی شهر مستقرند و عبور و مرور مردم به صورت عادی در حال انجام است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، بعد از نماز جمعه روز گذشته در مصلی شهر زاهدان در نزدیک مسجد مکی، عده‌ای افراد تروریست و تجزیه‌طلب به کلانتری 16 زاهدان حمله‌ور شدند و بنابر اظهارات فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان قصد تصرف کامل این کلانتری را داشتند که با اقدام قاطع نیروهای نظامی و امنیتی ناکام ماندند.

اشرار و تروریست‌ها که قصد تصرف کلانتری را داشتند‌ در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند و چند شعبه بانک در خیابان خیام و فروشگاه در بازار رسولی زاهدان توسط معاندین غارت و به آتش کشیده شد و در ادامه در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی ‌کردند‌ که در ‌این حادثه ‌‌فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

با این حال، شبکه‌های تروریستی و ضدانقلاب در فضای مجازی با انتشار تصاویری از دود و آتش تلاش داشتند فضای شهر را ناامن و بحرانی نشان دهند و ‌با انتشار فراخوان‌های متعدد مردم را برای حضور در خیابان دعوت ‌کنند، اما همراهی نکردن مردم زاهدان و اعلام برائت و عدم تأیید حرکت این افراد از سوی علمای استان سبب شد تا آرامش به شهر بازگردد.

پس از شهادت ‌‌فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان، در پی این حادثه تروریستی، ‌گروهک تروریستی "جیش‌الظلم" در اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت. سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد، پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتطامی با قاطعیت به تفرقه‌افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهند داد‌.‌

رصد میدانی خبرنگار تسنیم از وضعیت صبح ‌امروز شهر زاهدان حکایت از برقراری امنیت کامل بعد از حوادث تروریستی دیروز دارد و نیروهای امنیتی در نقاط حساس و مبادی ورودی شهر مستقر هستند و عبور و مرور مردم به صورت عادی در حال انجام است و آنچه واضح است تلاش شبکه‌های معاند در راستای تداوم ناآرامی در استان سیستان و بلوچستان ناکام مانده است.

نظر شما