شناسهٔ خبر: 56418861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله مسلحانه در زاهدان/ گزارش تسنیم: «فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید»/ «۱۹ کشته و ۲۰ ‌مجروح»

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های داخلی گزارش داده اند که ظهر امروز تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری 16 زاهدان حمله کردند که بر اساس اخبار اولیه تعدادی از عابرین و ماموران مجروح شدند.

به گزارش این رسانه ها، به دنبال این حمله شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه، مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: «افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است».

بر اساس این گزارش، «افرادی به سمت یک کلانتری حمله و آن را به رگبار بستند که به گفته یک منبع آگاه در این عملیات، تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری مجروح شده و به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند».

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان از مردم خواسته شده ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمع خودداری شود.

شورای تامین از مردم سیستان و بلوچستان تقاضا کرده است، «به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید».

مولوی عبدالحمید: مردم به شایعات توجه نکنند 

تسنیم نوشت: «مولوی عبدالحمید بعد از حمله تروریستی به یک کلانتری در شهر زاهدان در گفت‌وگویی اعلام کرد: از مردم استان سیستان و بلوچستان می‌خواهم به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند».

تسنیم افزوده است: «وی با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار هم سال‌هاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است، تاکید کرد: از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه این حادثه تلخ و ناگوار است و باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود چه دست‌هایی در کار بوده‌اند، تصریح کرد: آنچه اکنون نیاز جامعه است، آرامش بوده و مردم شهرستان باید آرامش خود را حفظ کنند و از هر نوع تحریک اجتناب کنند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان خاطرنشان کرد: به شایعات توجه نشود و پیام و اعتقاد من همین است که آرامش حفظ شود و حرف کس دیگری را قبول نکنید. دشمنان قسم خورده اهداف خاصی دارند تا از شرایط بحرانی سوءاستفاده کنند.

وی افزود: مردم با اقداماتی نسنجیده فرصت سوءاستفاده به دشمنان را ندهند تا این موضوع باعث برادرکشی و متشنج‌ شدن منطقه نشود.»

تسنیم: فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

تسنیم نوشت : «ساعاتی پیش جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی ‌کردند‌ که در ‌این حادثه سیدعلی موسوی، فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با ضربه یک گلوله از ناحیه سینه مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه به شهادت رسید».

 

مدرس‌خیابانی: این حادثه ۱۹ کشته و ۲۰ ‌مجروح داشت

تسنیم نوشت: استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه امروز زاهدان، گفت: «برای ما مسجل شد که این افراد تروریست و تجزیه‌طلب بودند و با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست‌‌ها ناکام ماندند».

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حسین مدرس‌خیابانی درباره حمله تروریستی امروز در زاهدان اظهار داشت: بعد از نما‌ز جمعه عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب به سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ‌تروریست‌ها تصرف کامل کلانتری بود، افزود: آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از این حادثه واکنش نیروهای امنیتی و نظامی قاطع بود، تصریح کرد:«این افراد تروریست و تجزیه‌طلب بودند که برای ما مسجل شد و بحمدالله با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست‌ها در دستیابی به هدفشان ناکام ماندند».

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه تروریست‌ها بعد از ناکامی در حمله 3 کلانتری زاهدان به فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بازار زاهدان تعرض کرده و خسارت فراوانی به اموال مردم زدند، ادامه داد: با حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر بلافاصله اوضاع کنترل شد و هم اکنون آرامش در شهر برقرار است.

وی با بیان اینکه ‌‌نیروهای نظامی و امنیتی تا دستگیری کامل اشرار مسلح از پای نخواهند نشست، اضافه کرد: از مردم زاهدان نهایت قدردانی را داریم که امروز با این تروریست‌ها همراهی نکردند‌ و از آنها اعلام برائت کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محکومیت حادثه امروز زاهدان از سوی بزرگان و علما شیعه و اهل تسنن، خاطرنشان کرد: از مولوی عبدالحمید قدردا‌نی می‌کنم که به موقع این حرکت را محکوم کرد و آرامش برقرار شد.

مدرس‌خیابانی تاکید کرد این در حالی بود که ‌تا ظهر امروز ‌فضای بسیار آرامی در استان سیستان و بلوچستان حکم‌فرما بود.

وی با بیان اینکه تاکنون در حادثه امروز 19 نفر ‌کشته ‌و‌ 20 نفر مجروح شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد شامل مردم و نیروهای نظامی است که آمار تفکیکی به‌زودی اعلام خواهد شد.

تسنیم نوشت: تعدادی از عوامل حادثه تیراندازی در زاهدان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: «در پی حمله تروریستی ظهر امروز به کلانتری 16 زاهدان، تعدادی از عوامل این حادثه با تلاش ماموران دستگیر شدند.

‌به گفته یکی از عوامل دستگیر شده، تروریست ها بعد از پایان نماز جمعه به سمت کلانتری 16 حمله و قصد تخریب و ناامن نمودن شهر را داشتند.

‌همچنین یک خودروی پژو 405 حامل سلاح با هدف مسلح شدن افراد شرور به محل وارد شده بود».

برچسب‌ها:

نظر شما