شناسهٔ خبر: 56423442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوئد پس از سه سال صادرات تسلیحات به ترکیه را از سر می گیرد  

تهران- ایرنا- سازمان بازرسی محصولات استراتژیک سوئد اعلام کرد تحریم سه ساله صادرات تسلیحات به ترکیه را به دلیل این که این کشور در راه پیوستن به ناتو است، لغو کرده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، با توجه به شرایط جدید سیاست دفاعی و امنیتی، سازمان بازرسی محصولات استراتژیک سوئد که مسئولیت کنترل صادرات تسلیحات نظامی در کشور را برعهده دارد مجوز ارسال بیشتر از صنایع دفاعی سوئد به ترکیه را صادر کرده است و این مجوز برای تجهیزات الکترونیکی نظامی، نرم‌افزار و کمک‌های فنی اعمال می‌شود. 

فنلاند و سوئد در خرداد ماه سال جاری درخواست‌هایی را برای پیوستن به ائتلاف ناتو در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ارسال کردند. ترکیه که بیش از ۷۰ سال عضو ناتو بوده است، با پیشنهادات عضویت این دو کشور مخالفت کرد و هر دو کشور را به دلیل حمایت از گروه های تروریستی و ممنوعیت سوئد در صادرات تسلیحات به آنکارا محکوم کرد. 

در ۲۹ ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که در آن همه نگرانی های آنکارا در نظر گرفته شد. ترکیه نیز به نوبه خود مخالفت خود را با ورود این دو کشور اروپایی به ناتو پس گرفت. 
 

نظر شما