شناسهٔ خبر: 56417197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰ طرح گردشگری در استان گلستان افتتاح شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: ۲۰ طرح گردشگری با بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی در استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدجواد ساوری ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های گردشگری در هتل عمارت سفید شهرستان کردکوی، اظهار داشت: به‌ مناسبت هفته گردشگری 20 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 50 میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای 116 نفر افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزد: طرح‌های گردشگری قابل‌ افتتاح شامل یک هتل، 17 اقامتگاه بوم‌گردی، یک مجتمع گردشگری و یک واحد هتل‌آپارتمان است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه با زیربنای 17413 مترمربع در سطح استان اجرایی شده و افتتاح آن 98 اتاق و 415 تخت به ظرفیت اقامتی استان می‌افزاید.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تأکید کرد: سیاست این اداره‌کل در دوره جدید در راستای تدابیر ابلاغی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف استان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و مدیریت داشته‌ است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای دیوار بزرگ گرگان در جذب گردشگری داخلی و خارجی، یادآور شد: دیوار بزرگ گرگان از آثار تاریخی منحصربه‌فرد در سطح ملی است که متأسفانه مغفول مانده و احیا و مرمت آن سال‌ها دغدغه مردم و مقامات استانی و ملی بوده است.

ساوری عنوان کرد: در آغاز مدیریت در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حضور در شهرستان کلاله که یکی از محروم‌ترین مناطق استان و البته جزو غنی‌ترین نقاط میراث‌ فرهنگی استان است، کار احیا و مرمت دیوار بزرگ گرگان را در 4 نقطه آغاز کردیم که برای تداوم راه نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی وزارت هستیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: دوره پانزدهم جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام پس از دو سال وقفه به علت شیوع کرونا ویروس، در آبان ماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/581

نظر شما