شناسهٔ خبر: 56414219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ دوران دفاع مقدس مبنای مدیریت کشور باشد

قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس همین بی‌بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است،گفت: اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  در استان فارس ، محمدباقر قالیباف شامگاه پنج شنبه (۷ مهر) در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر، با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابرقدرت های غرب و اروپا در مقابل انقلاب اسلامی و کشور ایران ایستادند، گفت: در حقیقت جنگ تحمیلی یک جنگ تمام معنا علیه کشور ما بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در واقع نیروی انسانی کشورهای مختلف و امکانات، پول و ثروت بعضی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای علیه کشورمان استفاده می‌شد، افزود: به معنای واقعی شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در مقابل دینداری یک ملت و انقلاب اسلامی بایستند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از اندیشه‌های ناب برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و سنت‌های الهی بود، اظهار کرد: مردم، با ایمان، ایثار و تکیه بر هویت انقلابی و اسلامی خود از وطن، ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع کردند.

 

قالیباف راه نجات بشریت را انسجام جامعه اسلامی، پیوند امام و امت و تکیه بر سنت‌های الهی و مردم برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه هر روز پیوند عمیق بین امام و امت شکل بگیرد باید ریشه آن را درفرهنگ دفاع مقدسی که برخاسته از فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت است، دنبال کرد فرهنگی که مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم است.

 

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس همین بی‌بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد:  شیطنت‌های امروز دشمنان نیز در جنگ شناختی، اقتصادی و فرهنگی است که علیه ما به راه انداخته‌اند چرا که باورهای انقلاب و ارزش‌های آن، مانع حرکت دشمنان است، بنابراین آن‌ها دشمنی می‌کنند.

 

قالیباف گفت: اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانانی که آن روزها را درک نکرده‌اند و صفای آن روزها را ندیده‌اند، باید بدانند در زمان جنگ ابتدایی‌ترین امکانات از جمله لباس و اسلحه ژسه فراهم نبود، حتی تجهیزات ابتدایی نظامی هم نداشتیم اما امروز آن فرهنگ به انقلاب اسلامی عمق بخشید و ایران اسلامی ما در بعد امکانات دفاعی جزو ده کشور اول دنیا شد، از این رو باید با همین نگاه و فرهنگ به حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی نگاه کرد و حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی اختلاف نظرها، تفاوت سلیقه و روش‌ها پیش می‌آید، گفت: در دوران دفاع مقدس هم این اختلاف نظرها وجود داشت اما به سرعت به سمت دوستی، یکدستی و انسجام می‌رفتیم، آن زمان منیتی وجود نداشت و به سرعت موضوعات حل می‌شد. در کار کارشناسی بحث‌های سنگینی شکل می‌گرفت اما دل‌ها به هم نزدیک بود. امروز این فرهنگ را نیاز داریم و باید در همه سطوح مسئولیتی چنان دلدادگی، دوستی، همدلی و انسجام شکل بگیرد.

 

رئیس قوه مقننه کشور با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس رمز موفقیت در جبهه تکیه بر سنت‌های الهی و مردم بود افزود: وقتی صحبت از مردم می‌شود یعنی سازوکاری برای اداره کشور آماده کنیم که مبنای آن مردم باشند و خروجی آن به نفع و برای مردم باشد که اگر چنین ساختاری ایجاد شود، این حکمرانی درست است. 

 

وی با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار شناختی و جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی هستیم که اگر با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بایستیم و پیش برویم اساس کار خود را در جامعه گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال برده‌ و می‌خواهد فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن‌ها با روش  و نوع نگاه درست بایستیم.

 

وی تأکید کرد: امروز اگر مدعی دلسوزی برای کشور، وطن، انقلاب و آینده هستیم و می‌خواهیم بگوییم خدمتگزار مردم، سربازان خوب وطن و بسیجیان و سربازان خوب و وفادار به  رهبر معظم انقلاب  و خون شهدا هستیم فقط باید یک کار انجام دهیم و  آن هم کارآمدی دین در اداره جامعه است. 

 

پایان پیام/691

نظر شما