شناسهٔ خبر: 56410289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

ثبت یک هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور

شالبافیان از ثبت یک هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: این اقدام فرصتی برای تقویت صنعت گردشگری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی اصغر شالبافیان» روز پنجشنبه (۷ مهر) در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان به رونق گردشگری و موانع پیش روی این صنعت اشاره کرد و اظهارداشت: گردشگری به عنوان یکی از فرصت های ارز آور و رونق اقتصادی مطرح بوده و این هفته می تواند فرصتی برای تفاهم و همدلی در حوزه بین بخشی شود.

 

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: لایحه ساماندهی تعطیلات کشور تدوین شده و بر اساس آن به دنبال ساماندهی زمانی و مکانی برای جذب گردشگر در هر منطقه هستیم.

 

وی با اشاره به پیش نویس لایحه ساماندهی تعطیلات کشور و ثبت رویدادهای ملی، تصریح کرد: هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور در یک سال گذشته به ثبت رسیده  که فرصتی برای تقویت صنعت گردشگری خواهد شد.

 

به گفته شالبافیان، هر شهر و روستایی که رویداد محلی و تاریخی دارند می توانند آن را به ثبت رسانده و از آن برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: دستورالمعل ثبت رویدادهای محلی به استان ها ابلاغ شده و در استان اصفهان باید از این فرصت برای همه شهرستان ها استفاده شود و در رفع نیاز بسیاری از نقاط استان و رونق اقتصادی آنان نقش دارد.

 

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جنبه زمانی لایحه ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: برخی از مناطق کشور مثل اصفهان در کلیه روزهای سال امکان جذب توریست و مسافر را دارد که باید مدیریت توسعه زیرساخت ها فراهم شود.

 

وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را مهم خواند و اذعان داشت: واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دنبال شده و با تعامل بین وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین برای این موضوع با تسهیل شرایط و رفع موانع توام خواهد بود.

 

شالبافیان به نقش و جایگاه صنایع دستی و گردشگری در برنامه توسعه هفتم کشور اشاره کرد و افزود: این یک فرصت برای تولید و اشتغال خواهد بود و باید با وضع قوانین و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلاتی مثل ایران هراسی این عرصه را تقویت کرد.

 

وی یادآورشد: تمرکز زدایی برنامه دولت برای حوزه گردشگری بوده که برپایی نمایشگاه ها در دیگر استان ها و شهرهای دارای ظرفیت از جمله آن است.

 

پایان پیام/128

نظر شما