شناسهٔ خبر: 56409509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه سلمان:

انقلاب اسلامی در امتداد حرکت امام حسین است

سردار آبسالان گفت:بزرگترین سرمایه هر انسان جانش است؛ شهیدان جانشان را برای حفظ این انقلاب و حفظ اسلام دادند و امروز امنیتی را که ما داریم و از آن بهره می‌بریم به برکت این جانفشانی هاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از نیکشهر، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای امنیت و دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاداسلامی شهرستان نیکشهر با حضورسردارپرویز آبسالان جانشین سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان، جمعی از خانواده های شهداء، امامان جمعه و جماعت ، مسئولین، ریش سفیدان، پایوران و بسیجیان و عموم مردم شهرستان نیکشهر برگزار شد.
 
سردار پرویز آبسالان، جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا زنده اند و ما در قبال شهدا وظیفه داریم و اگر به وظیفه خودمان در قبال شهدا عمل نکرده باشیم، فردای قیامت حتما جلوی ما را خواهندگرفت.
 
وی افزود: بزرگترین سرمایه هر انسان جانش است؛ شهیدان جانشان را برای حفظ این انقلاب و حفظ اسلام دادند و امروز امنیتی را که ما داریم و از آن بهره می‌بریم به برکت این جانفشانی هاست؛ امروز اسلام مدیون امام حسین علیه السلام است.

سردار آبسالان بیان کرد: اگر واقعه ی عاشورا نبود امروز چیزی به نام اسلام نداشتیم، اسلام به برکت خون امام حسین (ع) ماندگار شده است.
 
این مسئول در ادامه بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می گویدحسین منی و انا من حسین؛ این حدیث پیامبر گرامی اسلام معنای بزرگی دارد، معلوم است که قیام امام حسین در ماندگاری اسلام نقش داشته و انقلاب اسلامی ما هم در امتداد حرکت امام حسین علیه السلام است و در این مسیر نبایدشک بکنیم.ا
 
جانشین فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: امام عزیز و بزرگوار ما همان روزهای اول گفتند: انقلاب ما زمینه ساز ظهور جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و به واسطه همین شعار انقلاب است که ما دشمن زیاد داریم.
 
این مسئول ادامه داد: قبل از انقلاب همه عالم تحت سیطره دو قطب قرار داشتند، شوروی سابق و آمریکا و بقیه‌ی کشورها باید در یکی از این قطب هاقرار می گرفتند؛ انقلاب اسلامی ما دست رد به این دو ابرقدرت زد و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را سر داد که هنوز بر سر وزارت خارجه ما این شعار هست.
 
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما پشتیبانش فقط خداست و این فتنه ها و این مسائل کار دشمن است؛ دشمن برای دشمنی باید این کارها را انجام دهد ولی ما وظیفه داریم هوشیار باشیم و ریشه فتنه را بخشکانیم.
 
سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده سپاه شهرستان نیکشهرضمن خیرمقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر توجه به خروجی‌های این جنگ بشود دفاع مقدس بهتر شناخته خواهد شد.
 
وی افزود: باید توجه شود این مسئله یک مسئله اساسی است ؛نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی دانند و نمی شناسند، همانطوری که رزمندگان ما دفاع مقدس را شناختند و دیدندباید کاری کنیم که نسل امروز هم این حادثه را بشناسند و ببینند.
 
نکوئی بیان کرد: درجمع ما خانواده های معظم شهدا هستند، شهدایی که زودتر از دیگران نیاز را شناختند، السابقون السابقون بودند، دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند، تمجید و احترام از خانواده‌های شهدا وظیفه همه است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر ادامه داد: خانواده شهدا فرزندانشان را تحت شعائر دینی به گونه ای تربیت کردند که فرمان ولی امر را مقدم به جان مال خود دانستند و برای دفاع از میهن و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و ما باید قدردان خانواده معظم شهدا باشیم.

حجت الاسلام مرتضی یعقوبی، امام جمعه تشیع شهرستان نیکشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیرامون اغتشاشات اخیر منطقه و کشور گفت: مردم بلوچ با حیا هستندو هیچ‌گاه با این گروه ها همراهی نخواهند کرد؛ مردم بلوچ عهدشان عهد خون ، پیمانشان پیمان خون است وپای عهد و پیمان شان ایستادند.
 
وی بیان داشت: دشمن فتنه گرمنافق سلطنت طلب و سلطه طلب بداند که مردم نیکشهر همانطور که از نام شریف آن مشخص است هیچ‌گاه با چنین گروه‌هایی همراهی نخواهند کرد.
 
امام جمعه نیکشهر تصریح کرد: این انقلاب این مردم خون دادند ،جان دادندو آبرو گذاشتند ؛اگر که دشمن ما در این عرصه، جوانان ما را با جنگ روانی و رسانه‌ای با خودش همراه می‌کند وبرخی جوانان ما را نوعی غفلت فرا گرفته باید این هوشیاری و بصیرت وجود داشته باشد که از فرزندان خودمان مراقبت کنیم ،روشنگری کنیم ،تبیین کنیم، جنگ روانی دشمن را خنثی کنیم و فراموش نکنیم ولایت ستون اصلی خیمه نظام اسلامی است و باید تا پای جان پای ولایت بمانیم.

مولوی ایزدپناه، امام جمعه اهل سنت روستای دهان بخش بنت شهرستان نیکشهر گفت: امروز جا دارد هم چنین محفلی را که به مناسبت دفاع مقدس، دفاع دلیران، دفاع آزادگان اسلام که نشأت گرفته از قیام اباعبدالله الحسین، جگرگوشه محمد صلی الله علیه و آله و سلم است، که درس بصیرت ،درس آزادگی ،درس دینداری ، درس شجاعت و درس شهادت را دادند.
 
وی گفت: اگر جگرگوشه پیامبر ص در کربلا نبود و جلوی ظالمان نمی ایستاد،امروز ما این وحدت، این انقلاب و این امام را نداشتیم واین ها همه از برکت وجود نازنین فرزند رسول الله(ص) است.
 
وی افزود: امام خمینی رحمة الله که این انقلاب را به وجود آورد ،از انقلاب جد بزرگوار امام حسین درس گرفته بود، اما امروز مسلمان های ایران چه شیعه و چه سنی همه دست بیعت و اخوت و برادری را بستیم. کور خواندند دشمنان اسلام، دشمنان قرآن دشمنان دین، دشمنان آیین حضرت محمد(ص) که امروز بتوانند رخنه ای را ایجاد کنند و هر صحنه ای که وارد خواهند شد شکست است.
 
ایزدپناه اضافه کرد: صف ما مسلمانان از صف اغتشاشگران جداست و این را بدانندکه امروز ایرانی که در مکتب ناب محمدی ص پرورش یافته است، تمامی ملت ایران گوش به فرمان دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دارند و فرمان ایشان را اطاعت می کنند.

در ادامه

نظر شما