شناسهٔ خبر: 56395813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اپل تولید آیفون ۱۴ را به خاطر فروش کمتر از انتظارش کاهش داد

صاحب‌خبر -

ظاهراً فروش آیفون ۱۴ – iPhone 14 به قدری کمتر از انتظار بوده که اپل تصمیم گرفته تولید آن را بکاهد و ظرفیت بیشتری به تولید سری پرو اختصاص دهد.

همین چند وقت پیش بود که در گزارشی به شما گفتیم، اپل می‌خواهد تولید آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را از چین به هند منتقل کند و کارخانجات خود در چین را به تولید دو گوشی گران قیمت‌تر آیفون ۱۴ پرو و پرو پلاس اختصاص دهد. اما حالا ظاهراً اپل از تأمین‌کنندگانش تقاضا کرده، تولید آیفون ۱۴ را به خاطر تقاضای کمی که دارد، ۶ میلیون دستگاه کاهش دهند.

تقاضا برای سری آیفون ۱۴ آنطور که اپل فکر می‌کرد نبود

این گزارش باورپذیر است؛ چرا که تمام نشانه‌ها حاکی از آن بود که تقاضا برای سری پرو این نسل بیشتر است. فاصله پیش‌فروش تا عرضه نهایی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بیش از ۳۶ روز بود. این یعنی کسانی که گوشی پرچمدار اپل را پیش‌خرید کرده بودند، باید بیش از ۵ هفته منتظر می‌ماندند تا گوشی به دستشان برسد. این طولانی‌ترین زمان عرضه یک محصول اپل طی شش سال اخیر بوده است که نشان از تقاضای بسیار زیاد برای این گوشی دارد.

با توجه به دانسته‌های ما، هدف جدید اپل تولید ۹۰ میلیون گوشی هوشمند برای نیمه دوم امسال است که تقریباً مشابه میزان تولید آن‌ها در نیمه اول سال است و با برآورد اولیه اپل که در اوایل تابستان انجام شده بود همخوانی دارد. همانطور که پیشتر هم گفتیم، تقاضا برای خرید دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بیشتر از مدل‌های معمولی و پلاس است و به همین خاطر اپل می‌خواهد توان تولید خودش را بیشتر روی مدل‌های گران قیمت‌تر بگذارد.

تولید آیفون ۱۴ تولید آیفون ۱۴

اپل از سه هفته پیش از عرضه گوشی‌هایش به بازار (به خصوص نسخه ۶.۷ اینچی غیر پرو آیفون ۱۴ پلاس که دارای بهترین عمر باتری یک آیفون در طول تاریخ است)، با تأمین‌کنندگانش در ارتباط بوده است. اما این خبر غیرمنتظره می‌تواند زنجیره‌های تأمین اپل (که شامل کمپانی‌های بزرگی می‌شوند) و درآمد آن‌ها کاملاً به فروش آیفون‌ها وابسته است را ویران کند.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمپانی چیپست‌سازی TSMC است که اپل را به عنوان مهم‌ترین مشتری خودش می‌شناسد. کمپانی فاکس‌کان هم دیگر شرکتی است که سودآوری آن کاملاً به فروش آیفون متکی است. چین که یکی از بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، در بحبوحه رکود اقتصادی قرار دارد. طی سه روز اول عرضه نسل جدید گوشی‌های اپل در چین، فروش آیفون با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته مواجه شد. البته ناگفته نماند که این آمار با فروش سری آیفون ۱۳ در سه روز نخست عرضه مقایسه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما