شناسهٔ خبر: 56389492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان:

تخریب اموال عمومی، اعتراض مدنی نیست

رشت - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با تاکید بر اینکه تخریب و آتش زدن اموال عمومی در قاموس اعتراضات مدنی نمی گنجد و امری مذموم است، تصریح کرد: باید تلاش ما بر آن باشد که در چارچوب قانون و با حفظ اصول و منطق، رفتار مدنی در جامعه رواج یابد.

صاحب‌خبر -

 رضا ثقتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب و آتش زدن اموال عمومی و اقداماتی از این دست هنجارشکنانه، امری مذموم و مطرود است.

 وی در خصوص منشور اخلاقی اعتراضات مدنی عنوان کرد: اعتراضات اجتماعی در تمام جوامع مدنی و مدرن امروزی وجود دارد اما باید این مساله به طور جدی مورد توجه قرار گیرد که در این اعتراضات شاخص های اعتراض مدنی رعایت شوند در غیر اینصورت حرکت مدنی نه تنها در جهت اصلاح و بهبود امور نیست که خارج از عرف و هنجار و مخرب است.
وی ادامه داد: موضوع اعتراضات باید معین باشد و شعارها و رفتارها نیز باید مسالمت آمیز باشند چراکه اقدامات تخریب گرانه به هیچ وجه اعتراض مدنی نیست.
ثقتی افزود: در فضای آشفته این اقدامات تخریبگرانه عده ای تلاش می کنند تا با تبلیغات گسترده همه چیز را منفی جلوه داده و وجهه قدسی و بی نقص از آشوب گران به تصویر کشند و آن را به چماقی علیه حکومت اسلامی تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: در این شرایط باید تلاش کنیم که در چارچوب قانون و با حفظ اصول، رفتار مدنی در جامعه رواج یابد که یک نمود آن می تواند آزادی بیان در چارچوب رسانه های قانونی و مطبوعات باشد که فضای رسانه ای ایران در این زمینه عملکرد قابل دفاعی دارد زیرا حفظ نظم و امنیت عمومی یکی از اساسی ترین پیش شرط های زندگی جمعی در همه جوامع انسانی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما