شناسهٔ خبر: 56388812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تا دهه فجر امسال:

پرونده گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در خراسان جنوبی بسته می‌شود

سپیده قلندری اسفدن

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تا دهه فجر امسال ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل شده و پرونده گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در خراسان جنوبی بسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

رحمان محمودی، امروز چهارشنبه ۶ مهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: خراسان جنوبی تا چهار سال قبل جزو چهار استان کم برخودار از نعمت گاز بود که اعتباری برای گازرسانی به این استان ها اختصاص یافت و نهضت گازرسانی را آغاز کردیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گازرسانی به ۶۳۴ روستا و هزار و ۱۱ صنعت در طی یک سال، ادامه داد: در دولت سیزدهم با گازرسانی به ۳۰۲ روستا در خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۰ بالاترین سهم گازرسانی روستایی به نام این شرکت ثبت شد.

محمودی با بیان اینکه از سه سال گذشته تمامی شهرهای استان گازدار شده‌اند، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر یکهزار و ۷۶۶ روستا در خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ روستای باقی مانده زیر ۲۰ خانوار تا دهه فجر گازرسانی می شود، یادآور شد: بهینه سازی رایگان ۳۰۰ تا ۴۰۰ موتورخانه در سطح استان انجام شده و گازرسانی داخلی منازل خانوارهای کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد در حال انجام است.

ضرورت ترویج مصرف بهینه گاز از طریق امور مساجد

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به گازرسانی به روستا، اظهار کرد: بهترین مردم کسانی هستند که نفع بیشتری به آنان برساند و لازم است ضرورت مصرف بهینه گاز از طریق امور مساجد در بین مردم اطلاع رسانی شود.

وی با نکوهش مصرف زیاد گاز، بیان کرد: در این جهت باید همه همکاری کنیم و سعی می‌شود ضرورت مصرف بهینه گاز از طریق امور مساجد در بین مردم اطلاع رسانی شود.

عبادی با تأکید بر اینکه شیوه‌های بهره برداری صحیح از گاز باید استاندارد باشد تا شاهد مرگ‌های خاموش نباشیم، تصریح کرد: نظارت و اطلاع رسانی در زمینه نحوه استفاده صحیح و ایمن از وسایل گازسوز هنوز جای کار دارد و باید آموزش‌های لازم ارائه شود.

انتهای پیام 

نظر شما