شناسهٔ خبر: 56388604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

امام (ره) راه مقاومت در برابر دشمنان را با زنده کردن ادبیات اسلامی به ما نشان داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام (ره) با زنده کردن ارزش های ناب اسلامی مانند ایثار و شهادت راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را به ما نشان داد و نمونه بارز آن ایستادگی و رشادت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور "بهمن امیری مقدم" استاندار کرمانشاه و فرماندهان نیروهای مسلح استان در حسینه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، افزود: ادبیاتی مانند ایثار و شهادت بود که ما هشت سال دفاع مقدس در برابر ۴۰ کشور و همه ابرقدرت جهان ایستادگی و مقاومت کردیم تا جایی که دشمنان عقب نشستند.

وی اضافه کرد: همین واژگان ایثار؛ مقاومت و شهادت بود که بانوان در پشت جبهه ها به پشتیبانی از جنگ پرداختند که در جهان نظیر نداشت و همه دنیا متحیر بودند.

 آیت الله علما اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما به مانند یاران سید الشهدا (ع) برای زنده ماندن اسلام در راه دین خدا از همه چیز؛ جان، زن و بچه و مال خود گذشتند و جنگیدند و امروز عظمت و قدرت و امنیت ما به برکت ایثار و شهادت آنها است که دشمنان جرات ندارند به کشور ما تعرض کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به وقایع سال ۴۲ و دستگیری حضرت امام (ره) گفت: خود امام خمینی (ره) اول نفر بود که در راه انقلاب ایثارگری کرد نه اینکه حرف بزند و دور بنشیند.

خون شهدا هنوز که هنوز است به اسلام و نظام خدمت می کند

آیت الله علما تمام عزت و سربلندی و دستاورده های نظام جمهوری اسلامی را به برکت خون شهدا و ایثار پیشکسوتان دانست گفت: مقاومت، ایثار شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس هنوز که هنوز به ایران خدمت می کند زیرا امروز دشمنان ما به واسطه آن ایثارها و مقاومت ها روی حرف ما حساب باز می کنند.

وی اظهار داشت: قبل از امام (ره) ما مقاومت و ایثار و شهادت را نمی شناختیم و در زمان قاجار با یک توپ از میدان فرار می کردیم اما با این ادبیات حضرت امام (ره) که از اسلام زنده کرد الان در مقابل ابرقدرت ها ایستادیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین امسال گفت: دشمنان امروز از ادبیات و ارزش های اسلامی نهفته در این آیین ها مانند مقاومت، ایثار، شهادت و رشادت می ترسند به همین خاطر آن را بازگو نمی کنند زیرا دیده اند چطور ملت ایران با این ادبیات هشت سال در مقابل آنها ایستاد و امروز یمن و لبنان به واسطه آن مقاومت و ایستادگی می کنند.

وی در ادامه از استاندار کرمانشاه به خاطر بازگشایی مرز خسروی در مراسم اربعین امسال قدردانی کرد و گفت: همگان می دانند مرز خسروی نزدیکترین و قدیمی ترین مرز ایران عراق است. 

آیت الله علما در بخش پایانی صحبت های خود بیان داشت: انقلاب اسلامی به واسطه ارزش های دینی که با خود داشت ایران را در زمره مستقل ترین کشورهای جهان درآورد و قبل از آن ایران دست مستشاران آمریکایی اداره می شد و امروز وظیفه همه ما جهاد تبین این مطلب است.

وی گفت: مقام معظم رهبری به پشتوانه مردم و نیروهای مسلح در جهان یک حرف می زد تمام دنیا روی آن حساب باز می کند و این قدرت و عظمت به برکت فرهنگ ایثار شهادتی است که امام از اسلام گرفت و به ما نشان داد و مقام معظم رهبری آن را دنبال کرد.

نظر شما