شناسهٔ خبر: 56381039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیرعبداللهیان گزارشی از دیدار‌های خود در نیویورک ارائه کرد

وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود گزارشی از دیدار و گفتگوی روز گذشته خود با مقامات کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی در حاشیه نشست ٧٧ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

امیرعبداللهیان گزارشی از دیدار‌های خود در نیویورک ارائه کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر، گزارشی از دیدار و گفت‌وگوی روز گذشته خود با مقامات کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی در حاشیه نشست ٧٧ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این مطلب آورده است:

همزمان با آغاز به کار نشست ۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رئیس جمهور و همکارانم در وزارت امور خارجه به نیویورک سفر کردم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در این سفر چند روزه که در بخش اول آن رئیس جمهور حضوری فعال، مؤثر و پرکار داشت، اینجانب در ادامه علاوه بر حضور در نشست‌ها و جلسات رسمی با ۴۲ همتا و مقام عالیرتبه از کشورهای مختلف و از جمله دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو داشتم که مشروح آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه مطلب خود آورده است: در تمام این دیدارها و جلسات ضمن پیگیری توافقات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و مجامع بین الملی، سعی بر این داشتم با تشریح واقع بینانه وضعیت فعلی منطقه و جهان، تحلیل درستی خارج از جو رسانه‌ای مرسوم به طرف‌های گفتگو منتقل کنم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در اکثر این دیدارها در خصوص روند مذاکره رفع تحریم‌ها رایزنی کردم و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را که خواهان توافق خوب، قوی و پایدار هستیم اما به شرط انتقاع اقتصادی از توافق، تبیین کردم.

وی با بیان اینکه در دیدار با مقامات کشورهای مختلف از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و جایگاه مهم ایران به عنوان جزیره ثبات در منطقه‌ای متلاطم یاد می‌کنند، نوشت: البته همین ثبات و قدرت است که باعث می‌شود دشمنان به هر بهانه‌ای بخواهند مانع پیشرفت و توسعه ایران شوند را که قطعاً نمی توانند… به مردم بزرگ ایران که پشتوانه اقتدار کشور و دیپلماسی پویا هستند صمیمانه درود می‌فرستم.ما به تلاش‌های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم‌ها و هم برای لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما