شناسهٔ خبر: 56376845 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت کاشت قارچ

صاحب‌خبر -

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت کاشت قارچ

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت کاشت قارچ

به طور کلی ساندویچ پانل به عنوان نمونه ای از مصالح جدید و پیش ساخته در نظر گرفته می شود که از ساختار کامپوزیت برخوردار می باشد .به بیان ساده تر این محصول به منظور پوشش خارجی از دو لایه ورق فلزی و یک لایه ی فوم در قسمت میانی ساخته می شود؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت فوم هسته پانل وظیفه عایق بندی را برعهده دارد؛ به طوری که در برابر حرارت و گرما مقاومت می کند.

 لازم به ذکر است ساندویچ پانل در انواع مختلفی تولید می شود که با در نظر گرفتن نوع کارکرد در اختیار مشتری قرار می گیرد .همان طور که مطلع هستید امروزه قارچ به عنوان یکی از مواد غذایی با خاصیت در نظر گرفته می شود؛ به طوری که تعداد متقاضیان این محصول همواره افزایش می یابد؛ بنابراین در کشور ایران صنعت کاشت قارچ روزبه روز درحال پیشرفت می باشد.

به طور کلی محیط موردنظر برای پرورش قارچ باید از هر نوع میکروب، آلودگی و گرد و غبار ایزوله باشد؛ به طوری که با استفاده از عایق های حرارتی و رطوبتی مناسب ترین و درعین حال باکیفیت ترین محصول را در اختیار مشتری قرار دهد. لازم به ذکر است امروزه استفاده از ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می شود؛ زیرا این محصول با رعایت استاندارد های تعیین شده در تولید قارچ باکیفیت نقش مؤثری ایفا می کند.

در نظر داشته باشید از مدرن ترین مصالح برای پرورش قارچ می توان به ساندویچ پانل اشاره کرد. همان طور که قبلاً ذکر کردیم ساندویچ پانل در صنعت کاشت قارچ به بهترین شکل ممکن عمل می کند؛ بنابراین این محصول به دلیل برخورداری از عایق حرارتی عمدتاً برای ساخت دیوار ها و سقف سالن های کشت قارچ کاربرد دارد .

با استفاده از این محصول به هزینه های اضافی برای پوشش دهی سالن موردنظر نیازی نمی باشد؛ بنابراین تا حد امکان در هزینه صرفه جویی می شود .از کاربرد های مهم این محصول می توان به جلوگیری از نفوذ حشرات و انواع میکروب اشاره کرد .همچنین در برابر گرما و سرما مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد؛ بنابراین تا حد امکان کیفیت محصولات و میزان بازدهی افزایش می یابد.

با توجه به توضیحات ذکرشده به شما توصیه می کنیم اگر تمایل دارید در صنعت کاشت قارچ به پیشرفت چشمگیری دست یابید حتماً استفاده از سازه ساندویچ پانل را در اولویت قرار دهید تا با پرداخت کمترین هزینه به مطلوب ترین نتایج دست یابید.

استفاده از ساندویچ پانل ماموت در صنعت کاشت

فرآيند توليد و آماده سازی برخی محصولات مانند قارچ ، میبایست در سالن هايی با شرايط بسيار مرطوب و به همراه استانداردهای ويژه انجام شود.

لذا مواردی مانند:

  • حفظ و كنترل رطوبت مورد نياز؛
  • جلوگیری از مستهلک شدن ديوارها و سقفها در محيط مرطوب؛
  • شستشوی مداوم و پاکیزهسازی محیط کار؛
  • جلوگيری از ايجاد خوردگی در ديوارها و سقفها.

از مواردی هستند كه برای طراحان ، سازندگان و بهره برداران سالن های پرورش قارچ از اهميت ويژه ای برخوردار هستند. در حال حاضر، ساندويچ پانل های پلاستیسول دنیای ماموت، بهترین گزينه برای ساخت سالن هاي مرطوبی مانند سالن پرورش قارچ می باشد. نکته مهم این است که اگر عایق بندی در این سالن ها به بهترین شکل ممکن و بر اساس استانداردهای بین المللی انجام گیرد ، هزینه های مربوط به کنترل دما به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کنند.

دنيای ماموت با توليد ساندويچ پانل های سقفی و ديواری بسيار ويژه با مشخصات فنی خاص و استفاده از تكنولوژی پلاستيسول كه مختص سالن های مرطوب می باشد، توانسته است با حفظ جایگاه خود ، حرف اول در کیفیت را نیز در این صنعت به خود اختصاص دهد.

·         شکل ظاهری

به طورکلی اگر تمایل دارید در صنعت کاشت قارچ از ساندویچ پانل استفاده نمایید باید رعایت برخی استاندارد های لازم را در اولویت خود قرار دهید. تحت عنوان مثال سالن های پرورش قارچ باید به صورت مستطیل و با ابعاد ۱ به ۳ تولید شوند؛ زیرا در غیر این صورت این احتمال وجود دارد لوله ها و مجاری تعبیه شده بدون انحنا باشند؛ بنابراین میزان بازدهی محصولات کاهش می یابد. لازم به ذکر است تا حد امکان سقف باید به صورت منحنی ساخته شود تا هوا به خوبی در محیط موردنظر جریان یابد.

·         عایق بندی مناسب

از دلایل مهم برای استفاده از ساندویچ پانل می توان به عایق بندی مناسب اشاره کرد. به بیان ساده تر می توان گفت عایق بندی در کنترل دمای سالن موردنظر به بهترین شکل ممکن عمل می کند؛ بنابراین از اتلاف انرژی جلوگیری شده و در هزینه ها صرفه جویی می شود. لازم به ذکر است عایق بندی مناسب در پیشرفت صنعت کاشت قارچ نقش مؤثری ایفا می نماید؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم تا حد امکان استفاده از این سازه را در اولویت خود قرار دهید تا علاوه بر کسب سود و افزایش بازدهی، تجارت پررونقی نیز ایجاد کنید.

·         طراحی دیواره های سالن کاشت قارچ

به طورکلی برای ایجاد فاصله مناسب در بین دیواره ها به شما توصیه می کنیم استفاده از پانل های دوبل را در اولویت خود قرار دهید اما این احتمال وجود دارد با انتخاب این نوع پانل هزینه های بیشتری پرداخت نمایید .لازم به ذکر است ساختار گالوانیزه پانل سبب می شود سالن های پرورش قارچ در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم شوند؛ بنابراین در صورت وجود هوای سرد یا گرم، هوای داخل سالن به صورت مداوم تعویض می شود؛ بنابراین از ایجاد جریان هوای نامطبوع جلوگیری می شود.

·         جنس پانل

به طور کلی جنس ساندویچ پانل استفاده شده در سالن پرورش قارچ موضوع بسیار بااهمیتی در نظر گرفته می شود. به بیان ساده تر می توان گفت جنس ساندویچ پانل باید به گونه ای انتخاب شود تا از ساختار کامپوزیتی بهره مند باشد؛ به طوری که از دو لایه خارجی و یک فوم عایق ساخته شود. لازم به ذکر است در صورت انتخاب پانل نامناسب این احتمال وجود دارد میزان بازدهی محصولات کاهش یابد؛ بنابراین با توجه به توضیحات ذکرشده به شما پیشنهاد می دهیم حتماً برای خرید انواع پانل به تولیدکننده مناسب و معتبر مراجعه نمایید تا به طور کامل با جنس های مختلف این محصول آشنا شوید.

نتیجه گیری

به بیان ساده تر می توان گفت استفاده از انواع ساندویچ پانل در میزان تبادل حرارت و انرژی را در محیط مورد نظر کنترل کرده و با ایجاد محیط ایزوله و بهداشتی فضای مناسبی برای کاشت قارچ ایجاد می کند. با توجه به توضیحات ذکر شده می توان نتیجه گرفت کاربرد ساندویچ پانل در صنعت کاشت قارچ بسیار گسترده می باشد. سایر کاربرد های ساندویچ پانل در صنعت کشت قارچ شامل مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از ساندویچ پانل های ساخته شده توسط مجموعه دنیای ماموت برای سالن های کشت قارچ، سرعت انجام پروژه را تا حد مطلوبی افزایش می دهد.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص انواع ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت آن از طریق راه های زیر با واحد فروش دنیای ماموت در ارتباط باشید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

ایمیل: [email protected]

فکس: 88103520-021

برچسب‌ها:

نظر شما