شناسهٔ خبر: 56374993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشتی خط لوله گاز نورداستریم ۱ در دریای بالتیک

برخی مقامات اروپایی از نشتی گاز در دو قسمت از خط لوله نورداستریم ۱ در دریای بالتیک خبر دادند.

صاحب‌خبر -

مقامات دریایی سوئد امروز (سه‌شنبه) هشداری در خصوص دو نشتی از خط لوله گازی نورداستریم ۱ در آب‌های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک صادر کردند.

یک سخنگوی اداره دریایی سوئد (SMA) به خبرگزاری رویترز گفت: «دو نشت در خط لوله گازی نورد استریم ۱ مشاهده شد، یکی در منطقه اقتصادی سوئد و دیگری در منطقه اقتصادی دانمارک، آن‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. این نشتی‌ها در شمال شرقی جزیره بورنهولم دانمارک گزارش شده و هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این نشت شده است.»

یک سخنگوی دیگر از اداره دریایی سوئد هم گفت: «ما نظارت خودمان را بیشتر کرده‌ایم تا مطمئن باشیم هیچ کشتی به این مناطق نزدیک نمی‌شود.»

اندکی پس از انتشار این خبر، وزارت انرژی دانمارک اعلام کرد که به دنبال نشتی گاز نورداستریم ۱ بخش انرژی را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

این در حالیست که به تازگی مقامات دانمارکی از دو نشتی در خط لوله نورداستریم ۲ خبر داده بودند. آن‌ها روز گذشته از کشتی‌ها خواستند که به دلیل نشت گاز از نورداستریم ۲، تا شعاع ۵ مایلی دریایی در جنوب شرقی جزیره بورنهولم عبور نکنند.

قرار است امروز خط لوله بالتیک افتتاح شود، خط لوله زیردریایی جدیدی که گاز نروژ را با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب در روز به لهستان می‌رساند.

نظر شما