شناسهٔ خبر: 5636642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسقف ماروني هاي لبنان با وزير اوقاف و علماي سوريه ديدار کرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/18
00:40:27.11
اسقف مارونی های لبنان در سفر به سوریه با وزیر اوقاف و هیئتی از علمای این کشور دیدار و بر فرهنگ و تمدن مشترک مسیحیان و مسلمانان تاکید کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه در دیدار با بشاره الراعی اسقف مارونی های لبنان گفت مسلمانان و مسیحیان سوریه با وجود حملات تروریستی هولناکی که با آن روبرو شده اند بر محافظت از کشور خود تاکید می کنند.
وزیر اوقاف سوریه در این دیدار که هیئتی از علمای سوریه نیز در آن حضور داشتند گفت سفر بشاره الراعی به سوریه نشان دهنده همبستگی وی و روحانیون مسیحی با ملت سوریه است که به مدت پنج سال از ارزش های انسانی دفاع می کنند. ما همانگونه که از مسلمانان و مساجد دفاع می کنیم، از کلیساها و مسیحیان نیز دفاع می کنیم.
در گزارش الاخباریه سوریه آمده است: بشاره الراعی نیز در این دیدار از سفر به سوریه ابراز خرسندی کرد و افزود هدف از این سفر فریاد علیه خشونت و تروریسم و دعوت به صلح و پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه سوریه است.
بشاره الراعی گفت: ما به اینجا آمده ایم تا تاکید کنیم فرهنگ و تمدن ما مشترک است. ما این تمدن را با هم بنا کرده ایم. سوریه کشوری سرشار از فرهنگ مسیحی و اسلامی است. همه تلاش ما این است که فرهنگ و تمدن مشترک ما حفظ شود. تلاش ما این است که سوری ها را تشویق کنیم در سرزمین خود بمانند و تمدن و فرهنگ خود را حفظ کنند.
وزیر اوقاف سوریه در این دیدار نسخه ای از قرآن مجید را به اسقف مارونی ها هدیه کرد و افزود سوریه و مساجد و کلیساهای آن همچنان به مقاومت در برابر تکفیر و تروریسم مقاومت می کنند.
00:43:17.13

نظر شما