شناسهٔ خبر: 56366200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

توئیت جدید ایلان ماسک دربار اینترنت ماهواره ای

اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت درحال رشد است و بر شمار کاربران آن در سراسر جهان افزوده می‌شود. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت تحت مدیریت او، اسپیس ایکس تا به امروز بیش از یک میلیون ترمینال یا همان دیش استارلینک تولید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، دیجیاتو نوشت: در روزهای اخیر خبر تولید 1 میلیون ترمینال از سوی برخی منابع اعلام شده بود، اما امکان تایید آن‌ها وجود نداشت. اماحالا مدیرعامل اسپیس ایکس توئیتی نوشته است که استارلینک حالا بیش از یک میلیون ترمینال تولید کرده است.

 

اسپیس ایکس در فوریه ۲۰۲۱ پیش فروش عمده کیت‌های استارلینک را شروع کرد و حالا پس از تقریبا ۱۹ ماه، میزان تولید کیت‌ها به بیش از یک میلیون رسیده است. از آن زمان تا به امروز، استارلینک به کشورهای زیادی راه پیدا کرده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

توئیت جدید ایلان ماسک دربار اینترنت ماهواره ای

چند روز پیش ایلان ماسک پس از فعال شدن استارلینک در قطب جنوب مدعی سرویس‌دهی آن در ۷ قاره جهان شد. مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفته بود که سرویس استارلینک را در ایران فعال می کند. البته اخیرا گفته شده که این سرویس در ایران فعال شده است.

البته حتی اگر استارلینک در ایران فعال شده باشد، باز هم کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند چرا که به ترمینالنیاز دارند. علاوه بر ترمینال، باید سرویس هم تهیه کرد؛ سرویسی که ماهانه ۱۱۰ دلار روی دست کاربران هزینه می‌گذارد. هزینه خود ترمینال یا کیت‌ها هم برابر ۵۹۹ دلار است.

تا زمانی که کیت‌ها به کشورمان نرسند و در اختیار کاربران قرار نگیرند، احتمال استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در کشورمان وجود ندارد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم اپ‌هایی که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به عنوان اپ استارلینک برای ارائه اینترنت دست به دست می‌شوند، در حقیقت بدافزارهایی هستند که گوشی‌های کاربران را آلوده می‌کنند.

نظر شما