شناسهٔ خبر: 56360692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همه پروژه‌های راه‌سازی استان اردبیل فعال هستند

معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل گفت: با وجود بدهی به پیمانکاران، اما هیچ پروژه‌ راه‌سازی در استان اردبیل متوقف و یا غیرفعال نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی یوسف‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهت سرعت‌بخشی به اجرای کار در حوزه راه‌سازی و احداث بزرگراه، همکاری پیمانکاران بسیار مهم است ولی برخی پیمانکاران به‌دلیل مطالبه‌ای که دارند، گاهی اوقات تمایلی به همکاری ندارند.

وی با بیان این‌که اگر صبوری پیمانکاران نبود، امروز اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راه‌سازی تبدیل نمی‌شد، افزود: هم‌اکنون ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم اما با همه این مسائل هیچ پروژه‌ای در استان اردبیل متوقف و یا غیرفعال نشده است.

مشکل اصلی احداث بزرگراه‌ها، کمبود اعتبار و نقدینگی است

معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ برخورداری از شاخص‌های ساخت و توسعه بزرگراهی ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب است و علی‌رغم همه تلاش‌ها، مشکل اصلی برای ساخت و احداث بزرگراه، کمبود اعتبار و نقدینگی است و جهت سرعت دادن به احداث و توسعه پروژه‌های بزرگراهی در استان، نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

یوسف‌زاده تصریح کرد: متوسط هزینه ساخت و احداث هر کیلومتر باند بزرگراه ۳۰میلیارد تومان است و از محل ملی سالانه اعتباری در حدود ۱۵۰میلیارد تومان برای راه‌های استان ابلاغ می‌شود که این مبلغ تنها ساخت ۵ کیلومتر بزرگراه را در سال برای اردبیل کفایت می‌کند.

اهمیت توجه به کیفیت در پروژه‌های راه‌سازی استان اردبیل

وی با اشاره به تجهیز تمامی آزمایشگاه‌های استان اردبیل به به‌روزترین امکانات، بیان کرد: در کنار سرعت‌دهی به اجرای پروژه‌ها، مسئله کیفی‌سازی نیز از نظر فنی مهم است که با توجه به برف‌گیر و سردسیر بودن استان اردبیل، ناظران باید حساسیت و دقت کافی در اجرای پروژه‌ها داشته باشند تا از بهترین مصالح برای بالا رفتن عمر راه‌ها استفاده شود.

معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار تأمین اعتبارات مالی مشکل معارضین، تملک اراضی، جابه‌جایی تأسیسات و همچنین عدم تعامل برخی دستگاه‌ها، از دیگر دلایل کندی اجرای پروژه‌ها در استان اردبیل است که با تعامل و همکاری برای رفع این مشکلات، تلاش می‌شود سالانه حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

نظر شما