شناسهٔ خبر: 56360557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خبر داد:

اعلام ویژه برنامه های شب شهادت و شام غریبان امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جزئیات برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت و شام غریبان امام رضا(ع) را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، محمد توکلی معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: آیین سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)، دوشنبه چهارم مهرماه با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

محمد توکلی افزود: این مراسم به رسم هر سال، همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و خادمان بارگاه منور رضوی نیز همراه با زائران و شیفتگان اهل بیت(ع) در آن حضور خواهند داشت.

برگزاری مراسم در صحن پیامبر اعظم(ص)

توکلی افزود: آیین خطبه‌خوانی شب شهادت، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد و با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حضور زائران در این مراسم، صحن پیامبر اعظم(ع) به عنوان محل برگزاری آن انتخاب شده است.
وی ادامه داد: قرائت خطبه شب شهادت امام رضا(ع)، مرثیه‌سرایی و شمع گردانی از جمله بخش‌های این مراسم آیینی خواهد بود.

مراسم شام غریبان در صحن انقلاب

توکلی همچنین در تشریح جزئیات مراسم شام شهادت امام رضا(ع) گفت: مراسم شام غریبان روز سه‌شنبه پنجم مهر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مراسم، کاروان خادمان بارگاه منور رضوی با شمعدان‌های لاله در دست، حرکت خود را از تقاطع شهید شوشتری در خیابان نواب صفوی به سمت حرم مطهر آغاز می‌کنند و سپس با اجتماع در صحن انقلاب، همراه با زائران به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما