شناسهٔ خبر: 56360184 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رویارویی یوزها و شیرها در اتریش/ جدال دوباره کی‌روش با یاران مانه این بار در قامت سرمربی ایران

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سنگال در قامت برترین تیم‌های قاره‌های آسیا و آفریقا در اتریش به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سنگال ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه BSFZ-Arena اتریش در یک بازی تدارکاتی به مصاف هم می‌روند و به آماده‌سازی خود برای جام جهانی آینده ادامه می‌دهند.یوزهای ایرانی در گروه B جام جهانی در کنار انگلیس، آمریکا و ولز قرار گرفته‌اند و قهرمان آفریقا در گروه A به مصاف اکوادور، هلند و قطر میزبان خواهد رفت.

ایران با کسب ۸ پیروزی و یک تساوی از ۱۰ بازی خود، با کسب ۲۵ امتیاز در صدر گروه A مسابقات مقدماتی AFC، جایگاه خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تضمین کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش اولین پیروزی خود را پس از پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال به دست آوردند و روز جمعه گذشته در ورزشگاه NV Arena اتریش مقابل اروگوئه ۱-۰ برنده شدند. پس از یک نیمه اول بدون حادثه، مهدی طارمی که در فصل گذشته لیگ برتر پرتغال با ۲۰ گل در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفت، با زدن تنها گل بازی در ۱۱ دقیقه مانده به پایان مسابقه نیمکت نشینی خود را ثبت کرد.

پیش از آن، تیم ملی ایران در یک بازی دوستانه هیجان‌انگیز در ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) با نتیجه ۲-۱ مقابل الجزایر شکست خورده بود که ریاض بنیاد و محمد الامین آمورا برای حریف آفریقایی گلزنی کردند و در دقیقه ۶۴ علیرضا جهانبخش گل ایران را به ثمر رساند. ایران که ششمین حضور خود در جام جهانی قطر را انجام می‌دهد، با دو شکست در تمامی رقابت‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ به دیدار سنگال می‌رود و در این مدت ۱۶ برد و یک تساوی به دست آورده است.

در سمت دیگر زمین چمن ورزشگاه BSFZ-Arena اتریش، سنگال نشان داد که در مسیر درست پیش از جام جهانی فوتبال باقی مانده است، زیرا آنها با پیروزی ۲-۰ مقابل بولیوی، زمانی که طرفین شنبه گذشته در استادیوم دلاسورس به مصاف هم رفتند، همچنان در مسیر درست قرار دارند. شیرهای ترانگا پس از برتری با دو گل در نیمه دوم با ضربات بولای دیا و بازیکن بایرن مونیخ، سادیو مانه، عملکرد دفاعی محکمی را در نیمه دوم به نمایش گذاشتند تا حریفی از آمریکای جنوبی را دفع کنند و پیروزی را ببینند.

پیش از آن، سنگال جایگاه خود را در مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ تضمین کرد که در ۱۲ شهریور (۳ سپتامبر) پس از تساوی ۱-۱ در ضربات پنالتی، رقیب منطقه‌ای گینه را در ضربات پنالتی شکست داد و آلیون بادارا فاتی، دروازه‌بان کاسا اسپورت، ضربه پنالتی بسیار مهم را به گل تبدیل کرد.

شاگردان آلیو سیسه که اولین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آفریقا در فوریه و با شکست مصر در فینال به دست آوردند، اکنون در ۱۵ بازی از ۱۹ بازی خود در تمامی رقابت‌ها در سال ۲۰۲۲ شکست نخورده‌اند و از ابتدای سال تاکنون ۱۳ برد و دو تساوی کسب کرده‌اند. 

* دیدار بعدی سنگال، چالش دشوار رویارویی با تیم ناآشنای ایران است، تیمی که در گذشته تنها یک بار با آن روبرو شده‌اند، در یک بازی دوستانه مشابه در آوریل ۲۰۰۹، زمانی که نتیجه پایانی تساوی ۱-۱ بود.

Senegal's Abdou Diallo celebrates scoring their first goal with teammates on February 2, 2022

ایران در دو دیدار دوستانه خود یک شکسنت و یک پیروزی داشته اما سنگال تنها یک بازی تدارکاتی برگزار کرده و برنده شده است. یوز‌ها در ۶ بازی اخیر خود ۴ پیروزی و دو شکست را تجربه کرده‌اند و سنگال ۵ پیروزی و یک باخت را متحمل شده است.

کی‌روش سرمربی باتجربه پرتغالی پس از پایان دوره کوتاه خود در تیم ملی مصر در شهریور (جولای)، وظیفه هدایت ایران را در جام جهانی قطر برعهده گرفت. او پیش از این دو بار با مصر به سنگال بازی هایش را واگذار کرده بود و حالا او در قامت سرمربی ایران تیمش را به مصاف یاران مانه خواهد فرستاد. تیم ملی در اولین ماموریت خود، هفته گذشته عملکرد خوبی مقابل اروگوئه داشت و این مربی ۶۹ ساله می‌تواند فردا ترکیب مشابهی را به زمین بفرستد به این معنی که می‌توانیم شاهد حضور دو نفره سعید عزت‌الهی و احسان حاج‌صفی در پست هافبک دفاعی باشیم. در حالی که صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و ابوالفضل جلالی می‌توانند خط دفاعی را تشکیل دهند، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم پس از مصدومیت بازیکن سابق رویال آنتورپ در مدت کوتاهی پس از یک ساعت در بازی فوق، یک تردید بزرگ است و شاید امیر عابدزاده از ابتدا بازی کند.

مهدی ترابی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هافبک‌های میانی و تهاجمی تیم کی‌روش هستند و مشخص است ترابی و جهانبخش باید در پست وینگر از کناره‌ها خط دفاعی سنگال را به هم بریزند. سردار آزمون هم مهاجم هدف خواهد بود. نمایش خوب بازیکنانی چون علی قلی‌زاده، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی می‌تواند احتمال حضور آنها را از ابتدا بیشتر کند.

در همین حال، کالیدو کولیبالی، مدافع چلسی، روز شنبه شصت و سومین بازی خود را برای سنگال مقابل بولیوی انجام داد و این بازیکن 31 ساله باید یک بار دیگر در قلب خط دفاعی بایستد و با عبدو دیالو و فوده بالو توره در سه خط دفاعی تیم شود. در مرکز زمین پایا گیه، بازیکن مارسی باید جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ کند، در حالی که زوج دو نفره از لیگ برتر انگلیس یعنی ادریسا گیه و ناماپالیس مندی ممکن است پس از شروع آخرین بازی از روی نیمکت، نقش‌های اصلی را در اختیار بگیرند.

سادیو مانه سی و چهارمین گل بین‌المللی خود را مقابل بولیوی به ثمر رساند و برتری خود را در صدر جدول گلزنان سنگال به 5 رساند. انتظار می‌رود که بازیکن بایرن مونیخ برای دومین بازی متوالی با دیا و کرپین دیاتا مثلث هجومی را تشکیل دهد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

ایران: عابدزاده، محرمی، کنعانی، خلیل زاده، جلالی، عزت اللهی، حاج صفی جهانبخش، ترابی، طارمی و آزمون.

سنگال: گومیس، بالو توره، کولیبالی، دیالو، سیس، مندی، پایا گیه، ادریسا گیه، مانه، دیا و دیاتا.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما