شناسهٔ خبر: 56359087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت اجرای فاز دوم آرامستان اراک

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: در سال‌های قبل ۳۲ هکتار زمین برای احداث فاز دوم آرامستان خریداری شده است که مراحل ثبت اسناد در حال انجام است تا تملک آن به اتمام برسد.

صاحب‌خبر -

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد با مشاور، در صدد تهیه طرح و نقشه برای انجام عملیات عمرانی فاز دوم آرامستان برآمده‌ایم تا با مشخص شدن معابر، قطعه‌بندی‌ها و فضای سبز کار اجرایی آغاز شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران کرونا ظرفیت فاز اول آرامستان تکمیل شده بود، برای دفن اموات به زمین جدیدی احتیاج داشتیم، در حال حاضر دو هکتار از زمین خریداری و به این امر اختصاص داده شده است تا تملک مابقی زمین به انجام برسد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک با بیان اینکه در این محل حدود پنج قطعه پیش‌بینی و در حال حاضر دو قطعه تکمیل شده است، تصریح کرد: در آستانه آغاز فصول سرد سال، در نظر داریم به‌طور موقت تا تهیه شدن طرح مشاور به همسطح‌سازی و کف‌فرش فضای بین قبور بپردازیم تا با آغاز بارندگی‌ها مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز در قطعات قانونی نیست، اما در اطراف این قطعات فضای سبز پیش‌بینی خواهد شد و با تهیه طرح به اجرا می‌رسد؛ در حال حاضر در بلوار میانی این محل نهال و گیاهانی همچون پیچ امین‌الدوله کاشته شده است.

آقازیارتی گفت: منتظر تکمیل روند تملک زمین هستیم تا با تهیه طرح مشاور و تصویب آن، عملیات اجرایی فاز دوم آرامستان را آغاز کنیم که این روند حدود دو ماه به طول خواهد انجامید.

نظر شما