شناسهٔ خبر: 56357472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میزان اهدای خون بوشهری‌ها ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در نیمه نخست سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در استان خون اهدا کردند، که بر این اساس اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید احمد موسوی: علیرضا باستین شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲۱ هزار و ۶۸۷ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این شمار ۱۷ هزار و ۸۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: در ایام شهادت پایان ماه صفر علاوه بر نوبت صبح، خونگیری از ساعت ۱۷ تا ۲۳ نیز انجام می‌شود و عزاداران بوشهری می‌توانند در این کار خدا پسندانه مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: تامین نیاز بیمارستانی به خون و فرآورده‌های خونی ضروری است و هر اهدای خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

باستین با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در استان خون اهدا کردند، گفت: بر این اساس اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

انتهای پیام/

نظر شما