شناسهٔ خبر: 56348582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلستان در غم رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع)

گرگان - ایرنا - مردم استان گلستان در سالروز رحلت جانسوز آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن (ع) دومین امام شیعیان، با برگزاری آئین‌های سوگواری در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی به عزاداری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا پرچم های مشکی و سبز در خیابان ها، میدان ها، سردر ادارات، مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه واقع در مناطق شهری و روستایی استان گلستان از چند روز قبل از ۲۸ صفر به اهتزاز درآمد.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت گرگان شامگاه شنبه با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه و در فضای معنوی همراه با برگزاری آئین های سینه زنی، مداحی و سخنرانی روحانیان به سوگواری شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)و امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و برای شفای بیماران دعا کردند.

در برخی از محلات گرگان مانند دوشنبه ای، سبزه مشهد و گرگان‌جدید، دیگ های نذری هلیم بنا نهاده شده بود.

سخزانی درباره شخصیت و فضائل، مناقب و مصائب ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام حسن (ع) از دیگر بخش‌های این مراسم عزاداری بود.

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری در مدینه رحلت کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالگی با نقشه شوم معاویه و به دست همسر ایشان به شهادت رسید.

در استان گلستان واقع در شمال کشور با ۲ هزار و ۲۵۰ هیات مذهبی، بیش از ۲ هزار مسجد، تکیه و زینبیه وجود دارد.

گلستان افزون بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

نظر شما