شناسهٔ خبر: 56346732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: اعضای شورای گفت و گو پیشنهادات برنامه هفتم را ارایه دهند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اعضای شورای گفت و گوی این استان پیشنهادات در خصوص برنامه هفتم توسعه را به دبیرخانه این شورا ارایه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» شامگاه شنبه در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال نافذ بوده و مسئولان استانی پیشنهاداتی که در حوزه کسب و کار و حوزه اجتماعی دارند را به سرعت به دبیرخانه شورای گفت و گوی استان تحویل دهند.

وی ادامه داد: بی دغدغه‌ای و بی حالی در بانک‌های استان مرکزی وجود دارد برخی به دلیل اینکه منتظر تغییر هستند بی انگیزه اند و برخی نیز از اساس بی انگیزه‌اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شورای تلفیق در محلس شورای اسلامی برای برنامه هفتم توسعه تشکیل شده و نیاز است شورای گفتگو پیشنهادات خود را برای پیگیری در اختیار نمایندگان استان مرکزی قرار دهند. 

«حسن آصفری» افزود: امید است با ارایه پیشنهادات شورای گفتگوی استان مرکزی و پیگیری نمایندگان استان مرکزی قدم موثری برای تولیدکنندگان استان برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده شاخص محیط کسب و کار، این استان در بهار سال جاری و سال گذشته رتبه دوم را کسب کرده‌است.

«ناصر بیکی» افزود: استان مرکزی در زمستان سال گذشته در این زمینه رتبه نخست را در کشور داشته که این شاخص یک رتبه کاهش یافته‌است.

وی ادامه داد: سه عامل منفی در خصوص شاخص کسب و کار استان مرکزی شناسایی و مقرر شد اقدامات لازم برای اصلاح این عوامل انجام شود.

وی ادامه داد: تامین مالی توسط بانک‌ها، ماده 37 تامین اجتماعی و تامین حامل های انرژی شامل آب و برق و گاز از جمله مشکلات و موانف بر سر راه فعالان اقتصادی استان مرکزی است و مقرر شد مکاتباتی برای اصلاح ماده 37 قانون تامین اجتماعی و رفع مشکل واحدهای تولیدی استان با مجلس شورای اسلامی انجام شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما