شناسهٔ خبر: 56340171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجتماع عزاداران نبوی در گنبدکاووس برگزار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: اجتماع عظیم عزاداران نبوی همراه با زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم(ص) روز یکشنبه همزمان با "۲۸ صفر" در این شهرستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمدرضا کریمی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر، با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهارداشت: حضور مردم مومن و انقلابی شیعه و سنی گنبدکاووس در این اجتماع عظیم، نمایش اتحاد و برادری حاکم بر منطقه است.

وی افزود: این همایش مردمی از ساعت ۱۵ و ۳۰ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر فردا همراه با نوحه و روضه خوانی حماسی و انقلابی از میدان مرکزی تا تقاطع حافظ گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: ۲ موکب خواهران و برادران برای پذیرایی از حاضران در اجتماع عزاداران نبوی برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی گفت: مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ع) امشب در تمام مساجد شهرستان برگزار می‌شود و فردا صبح هم شاهد برپایی مراسم قرائت زیارت از راه دور نبی مکرم اسلام(ص) در برخی از مساجد خواهیم بود.

اجتماع عزاداران نبوی در گنبدکاووس برگزار می‌شود

وی افزود: همچنین مراسم عزاداری و دسته روی نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) ساعت ۹ صبح فردا همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، همچنین صبح امروز مراسم سوگواری به مناسب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) در محل نمازخانه اداره کل امور عشایر استان گلستان توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در این مجموعه با حضور کارکنان شماری از ادارات شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.  

حضرت محمد(ص) در ماه ربیع الاول عام الفیل (۵۷۰ میلادی) دیده به جهان گشود و در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود و ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

پیامبر اکرم در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه (س) به دنیا آمد، آن حضرت از نظر اخلاق، منش و روش شبیه‌ترین مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی و مجتبی است.

سردار بی یاور و غریب مدینه در روز ۲۸ صـفـر سـال ۵۰ هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده) مسموم شد و به شهادت رسید.

نظر شما