شناسهٔ خبر: 56338259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سرای محلات برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: جامعه‌ در حال پیشرفت باید دانش‌آموزانی فعال، پرسشگر و اجتماعی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امسال و با شروع فصل پاییز حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز به کلاس‌های درس می‌روند و برای موفقیت و ارتقای علمی خود و میهنشان تلاش می‌کنند.

شمس‌احسان گفت: صحبت از دانش‌آموزان، کلاس درس و مدرسه همواره مایه‌ مباهات است، باور داریم که ترقی و پیشرفت از مسیر کلاس‌های درس و مدارس حاصل می‌شود و معتقدیم که جامعه‌ای که در پی پیشرفت باشد، باید نظام آموزشی پویا، کارآمد و علمی و دانش‌آموزانی فعال، پرسشگر و اجتماعی داشته باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آنچه امروز به آن نیازمندیم این است که مدارس بعنوان نهاد‌های اجتماعی، به مکانی برای پرورش مهارت‌های شناختی و اجتماعی دانش‎آموزان تبدیل شود و زمینه‌ مصونیت آنان را از آسیب‌های اجتماعی فراهم سازند؛ زیرا این دانش‌آموزان هستند که آینده‌سازان مملکت اند و باید تمام تلاش‌ها بر آن استوار باشد که کودکی و نوجوانیِ سالم، بانشاط، غنی و پرباری برای آنان فراهم شود.

وی اضافه کرد: تمایل داریم که دانش‌آموزان نقطه‌نظرات خود را به گوش ما برسانند و از پیشنهادات سازنده‌ آنان در مدیریت شهری استفاده کنیم اما به میمنت شروع سال تحصیلی با حضور معلمان و کادر اجرایی و آموزشی مدارس، مضاعف می‌شود. به خود می‌بالیم که کودکان و نوجوانان ایرانی در دامان معلمانی دغدغه‌مند، هوشیار و دلسوز رشد خواهند کرد. 

شمس‌احسان تصريح کرد: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر آن است که حلقه‌ اتصال نظام آموزشی و زیرساخت‌های شهرداری تهران را قوی‌تر ساخته و این ظرفیت‌های را در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهد، از این رو مدارس می‌توانند با مراجعه به مراکز فرآموز موجود در مناطق ۲۲ گانه از امکانات آموزشی و تفریحی موجود در آن استفاده کنند؛ امکانی که هم سبب ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان خواهدشد و هم آموزش‌های شهروندی را شیوه‌های جذابی به آنان ارائه خواهد داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرا‌های محله می‌توانند ظرفیت‌های مطلوب خود را با مدارس شریک شده و خدمات مشاوره و آموزشی رایگان یا ارزانی را به آنان ارائه دهد. در واقع ساختار‌های محلی قابل توجهی در محلات و مناطق وجود دارند که می‌توانند به بازوی حمایتی و مراقبتی برای مدارس تبدیل شوند. از سوی شهرداری تهران به سبب ماموریت‌های خود، به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های متعددی دسترسی دارد که می‌توانند در امر تهیه‌ مایحتاج آموزشی و تامین هزینه‌ تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار ورود کنند.

وی افزود: ما برآنیم که دانش‌آموزان و معلمان را در فرآیند مدیریت شهری دخیل و از ایده‌ها و ابتکارات آنان نهایت استفاده را کنیم و از سوی دیگر ارتباط بین ظرفیت‌های شهرداری را با مدارس بیش‌ازپیش برقرار سازیم.

نظر شما