شناسهٔ خبر: 56331458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر می‌کنیم

اقتصاد ایران: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسرائیل چاره‌ دیگری برای این تشکیلات باقی نگذاشته و در کل روابط با اسرائیل تجدیدنظر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه گفت که رژیم صهیونیستی در تلاش برای نابودی راه حل‌ دو دولت بوده و در نتیجه شریک اسرائیلی که امکان گفت‌وگو با آن وجود داشته باشد، نیست.

وی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «اسرائیل برای اشغال سرزمین‌هایمان، کارزاری دیوانه‌وار به راه انداخته و ارتش و شهرک‌نشینان تروریست را آزاد رها کرده است».

عباس اضافه کرد: «رژیم صهیونیستی فلسطینیان را مجبور می‌کند که خانه‌هایشان را ویران کرده یا بهای تخریب خانه‌هایشان را بپردازند».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رابطه ما با اسرائیل بر این اساس خواهد بود که آنها نیروی اشغالگر بوده و ما ملتی تحت اشغال هستیم».

وی ادامه داد: «اسرائیل اجازه تشکیل سازمان‌های تروریستی را داده که سران آن اعضای کنست هستند».

عباس گفت: «خواستار آن هستیم که سازمان‌های تروریستی اسرائیلی که فلسطینیان را هدف قرار می‌دهند به عنوان سازمان تروریستی معرفی شوند».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «شیرین ابوعاقله (خبرنگار الجزیره) با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی کشته شد و این بدان معناست که از روی عمد این خبرنگار هدف قرار گرفته شده است».

وی اضافه کرد: «ابوعاقله دارای تابعیت آمریکایی بوده و از آمریکا دعوت می‌کنم که قاتلانش را تحت پیگرد قرار دهد».

عباس گفت: «اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطینیان شده و به شهروندان قدس اجازه شرکت در این انتخابات را نمی‌دهد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «اسرائیل قوانین نژادپرستانه‌ای را وضع می‌کند و از پاسخگویی نیز فرار می‌کند».

وی گفت که رژیم صهیونیستی به سازمان‌های حقوق بشری مستقل فلسطینی در برابر دیدگان تمام جهان تجاوز می‌کند.

عباس اضافه کرد: «اسرائیل از زمان پیدایش علیه ملت فلسطینی به جنایت پرداخته و 524 روستای فلسطینی را ویران کرده و 950 هزار فلسطینی را آواره کرده است».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «اسرائیل در سال 1948 و هنگام تاسیسش، بیش از 50 قتل عام مرتکب شد که به تعدادی از آنها نیز اعتراف کرده است».

وی گفت: «آخرین کشتار اسرائیلی‌ها حمله موشکی به غزه بوده که طی آن 67 کودک در بمباران‌های اسرائیل کشته شدند».

عباس افزود: «از اسرائیل می‌خواهیم که مسئولیت خود در ارتکاب کشتار و ویرانی روستاها و آواره کردن ساکنان این روستاها از سال 1948 را بپذیرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد تا اسرائیل مسئولیت جنایت‌ها و سیاست‌هایش را متحمل شود».

وی گفت: «این را قبول نخواهیم کرد که فقط ما به توافق‌ها با اسرائیل که نقض می‌شود احترام بگذاریم».

عباس افزود: «این حق ماست که به دنبال ابزارهای دیگری برای دستیابی به حق و حقوق‌مان و رسیدن به صلح باشیم».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اسرائیل چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته جز اینکه در کل روابط موجود با آن تجدیدنظر کنیم».

وی گفت: «شورای امنیت سازمان ملل صدها قطعنامه در خصوص فلسطین صادر کرده که از جمله 97 قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده که هرگز اجرایی نشده‌اند».

عباس اضافه کرد: «دولت فلسطین رویه‌هایی را برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان هوانوردی و بهداشت جهانی آغاز خواهد کرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اگر مانع تراشی در راستای پیوستن کامل ما به سازمان ملل ادامه یابد، ضروری خواهد شد که به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه کنیم».

وی افزود: «جامعه بین‌المللی در پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین شکست خورد».

عباس گفت: «به سوی سلاح ، خشونت و تروریسم نخواهیم رفت اما از شما می‌خواهیم که از ملت‌مان حمایت کنید».

وی اضافه کرد: «آمریکا حمایت نامحدودی از اسرائیل می‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است. از آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌خواهیم که به طور رسمی مسئولیت خود در ارتکاب جرم علیه ملت فلسطین را برسمیت بشناسند».

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما