شناسهٔ خبر: 56325169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

تاکید همه مسئولان بر پیگیری دقیق فوت یک هموطن

آیت الله خاتمی درباره اغتشاشات، گفت: فوت یک هموطن مایه تأسف ما است و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای آنان است. در این قضیه همه مقامات کشور ورود کردند و رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رییس قوه مقننه همه وارد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه اول مهر)‌ در خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه در نهج البلاغه از مولا علی(ع) نقل شده است که آن کس که حریم برای خدا نگه دارد در فتنه‌ها قرار نخواهد شد و در تاریکی ها با نور اعتقاد به خدا مسیر درست را پیدا خواهد کرد، گفت: خداوند همه ما را مزین به این فضیلت بزرگ بفرماید.

 

وی با بیان اینکه از صفات خداوند که در آیات فراوانی آمده علم گسترده خداوند به همه چیز و نسبت به انسان در همه ابعاد است. صفاتی همچون عالم، علیم، بصیر، حکیم و رغیب جزو این صفات است، گفت: مرحوم شیخ صدوق می گوید که رغیب به معنای حافظ است. به محل بلندی که به جاهای دیگر اشراف دارد، مرغب گفته می شود. 

 

امام جمعه موقت موقت تهران با بیان اینکه خداوند فعل های انسان را هم می بیند و هم می داند، گفت: رشوه از گناهانی است که در قانون هم مجازات سختی برای آن تعیین شده اما، گاهی هم رشوه دهنده و هم رشوه گیرنده کاری می کنند که دست شیطان را هم از پشت می بندند و هیچ سندی باقی نمی گذارند. اما، خداوند نسبت به آن آگاه است. ریزه‌کارترین مواردی که ما فکر نمی کنیم را ذات مقدس ربوبی می بیند. او حافظ و نگهبان و رغیب است. 

 

خطیب موقت تهران با دسته بندی مطالب خطبه دوم به اغتشاشات اخیر، پیاده‌روی اربعین، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، درباره اغتشاشات، گفت: فوت یک هموطن مایه تأسف ما است و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای آنان است. در این قضیه همه مقامات کشور ورود کردند و رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رییس قوه مقننه همه وارد شدند و بر پیگیری دقیق این مسأله تأکید کردند و این مسئولان امین نظام هستند و ما به امنای خود کاملا ایمان داریم و مردم هم در این عرصه به قول امنا ایمان دارند و قطعا پیگیری و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این روزها در جهان اسلام و ایران اسلامی حوادث مهمی اتفاق افتاد؛ حضور بیش از 21 میلیون نفر در کربلا مانور کمی نیست و تحقیقا بی‌سابقه است و تنها عنایت خدا پشت سر آن است، گفت: حضور بیش از سه میلیون نفر از هموطنان ما در راهپیمایی پیاده روی اربعین هم کار کمی نبود و بسیار باشکوه بود.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضور بیش از سه میلیون نفر در پیاده روی اربعین تهران هم قابل توجه بود، گفت: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با سران بسیاری از کشورهای جهان نشان داد که ایران به عنوان یک کشور مطرح در جهان است؛ بر خلاف آنچه بعضی‌ها می‌گویند با دنیا قطع رابطه کردیم، نیست و این رابطه کاملا دو جانبه است.

 

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های خاطرنشان کرد: اینها کم نیست و دشمنان در صدد این بود که این توفیقات با این اغتشاشات تحت الشعاع قرار بگیرد. رئیس‌جمهور منفور آمریکا در سازمان ملل روی این اغتشاشات مانور می‌دهد. اغتشاشاتی که بسیار اندک بود. امروز بعد از نماز جمعه تهران و سراسر کشور، عدد را مردم می‌فهمند.

 

پایان پیام/50

نظر شما