شناسهٔ خبر: 56322319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: دست رزمندگان مقاومت روی ماشه قرار دارد

جنبش حماس بر مقابله با جنایات دشمن صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجد الاقصی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: دست رزمندگان مقاومت روی ماشه قرار دارد.

به نقل از الجزیره، درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به تجاوزات رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و مسجد الاقصی گفت: واضح است که رژیم اشغالگر صهیونیستی طرح برنامه ریزی شده و آشکاری دارد که در آن برای یهودی سازی مسجد الاقصی گام به گام به پیش حرکت می‌کند و در این راستا از اختلافات داخلی عربی و دور بودن جهان اسلام از محور اصلی مسئله فلسطین یعنی قدس اشغالی سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: دشمن صهیونیستی از تمام نکات منفی پیرامون ما علیه قدس و مسجد الاقصی سوء استفاده می‌کند. ما نیز راهی جز مقابله مستقیم با این دشمن نداریم.

صلاح البردویل همچنین تصریح کرد: طرح و برنامه واضح است و ما باید با تمام توان از مسجد الاقصی دفاع و محافظت و در این مسیر از قدرت رسانه‌ای و مردمی و زنان و مردان رزمنده‌ای که مشغول نگهبانی از مسجد الاقصی هستند، بهره ببریم. همچنین باید اهالی کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به تحرک درآوریم.

وی با تاکید بر این که دست رزمندگان مقاومت روی ماشه قرار دارد افزود: اگر اتفاق ناگواری برای مسجد الاقصی و مقدسات صورت گیرد، آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. امید اصلی ما به ملت و مقاومت فلسطین است، ولی از همه ملت‌ها و حکومت‌ها عربی انتظار می‌رود که به نقش خود برای دفاع از مسجد الاقصی عمل کنند. مسجد الاقصی فقط متعلق به فلسطینی‌ها نیست و بخشی از اعتقاد مسلمانان در جهان محسوب می‌شود. من معتقدم اگر همه کشور‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی در این خصوص ساکت بمانند نتایج غم انگیزی خواهد شد. اما مسئله بدتر هماهنگی بخشی از امت با دشمن و عادی سازی روابط با آن است؛ حال اینکه یهودی سازی مسجد الاقصی به صورت برنامه ریزی شده و به سرعت در حال انجام است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در سال‌ها و ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی شدت بخشیده است تا در نهایت به صورت کامل بر مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی سیطره یابد.

صلاح البردویل در پایان افزود: حداقل کاری که کشور‌های عربی میانجی می‌توانند انجام دهند این است که سرکشی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. رژیم صهیونیستی به مرحله مشخصی از تجاوز رسیده است و کشور‌های عربی که هنوز نقش میانجی را ایفا می‌کنند و تا کنون به صورت علنی وارد عادی سازی روابط با این رژیم نشده اند، باید با سرکشی‌های آن مقابله کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما