شناسهٔ خبر: 56301127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پوتین از بسیج نسبی ارتش روسیه خبر داد

صاحب‌خبر -
پوتین از بسیج نسبی ارتش روسیه خبر داد
خبرگزاری آریا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه از بسیج نسبی ارتش خبر داد و غرب را به تلاش برای نابودی خاک روسیه متهم کرد.
به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛پوتین در سخنانی که رسانه های روسی پخش کردند، گفت: غرب خواهان صلح بین مسکو و کی یف نیست و افزود: ما درباره دفاع از سرزمین خود و روسیه صحبت می کنیم.
وی با متهم کردن «دولت اوکراین به اجرای نسل‌کشی علیه مردم مناطق لوگانسک و دونتسک» افزود: «ما از دولت خواستیم شرایط داوطلبان جنگ در منطقه دونباس اوکراین را قانونی کند».
پوتین "حمایت خود از تصمیم همه پرسی پارلمان جدایی طلب در دونباس" را اعلام کرد و تاکید کرد که "مجلس دونباس تصمیم به برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه گرفت و آنها از ما حمایت کردند و ما از این تصمیم حمایت می کنیم."
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه "اکثر مردم در مناطق تاریخی اوکراین نمی خواهند زیر بار نئونازی ها زندگی کنند"، افزود: "غرب در تجاوزات خود به روسیه از همه محدودیت ها عبور کرده است."
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود خطاب به مردم روسیه درباره آینده عملیات نظامی و همه پرسی الحاق جمهوری های دونتسک و لوگانسک، مناطق خرسون و زاپوروژیه به روسیه صحبت کرد.
پوتین در جریان سخنرانی خود گفت: «رژیم در کیف «روس هراسی» را سلاح اصلی خود قرار داده است و مردم اوکراین را خوراک توپ قرار داده است» و خاطرنشان کرد: «رژیم در کیف آغاز کننده این جنگ است و این جنگ در سال 2014آغاز شد. ."
وی افزود، که"رژیم در کیف علیه شهروندان بی دفاع خود اسلحه به دست گرفت، دست به پاکسازی قومی و تروریسم و محاصره علیه کسانی که کودتای 2014 را رد کردند؛زد "، تاکید کرد که "ما سرزمین های اوکراین را به تدریج و گام به گام آزاد می کنیم."
وی توضیح داد: «دیگر فقط موضوع شنیده شدن مقامات بی پروا غربی در مورد تامین سلاح های تهاجمی دوربرد اوکراین نیست، بلکه نیروهای اوکراینی بمباران تروریستی مرزهای شهرهای ما در کریمه، بلگورود و کورسک را آغاز کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بسیج از امروز 30 شهریور 1401 آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: همه بر اساس تجربیاتی که در عملیات ویژه نظامی به دست آورده‌اند، تحت آزمایش و آموزش قرار خواهند گرفت.
پوتین با بیان اینکه غرب در سیاست‌های خود علیه کشور ما از همه مرزهای ممکن فراتر رفته است، افزود: ما همیشه از غرب درباره تهدیدات علیه کشور و مردم خود می‌شنویم.
وی اظهار داشت، که«بروکسل و واشینگتن مستقیماً از رژیم کیف می‌خواهند که عملیات نظامی را به خاک ما منتقل کند» و خاطرنشان کردند که «دیگر راز نیست که درباره نابودی کامل روسیه در میدان نبرد با استفاده از همه ابزارهای ممکن صحبت کنیم و پیامدهای ناشی از آن را به دنبال داشته باشیم.
رئیس‌جمهور روسیه و در مورد باج‌گیری هسته‌ای گفت: «این صحبت‌ها درباره حمایت غرب از اوکراین در بمباران نیروگاه هسته‌ای در Zaporozhye نیست، که یک فاجعه هسته‌ای را هشدار می دهد، بلکه درباره برخی اظهارات مقامات عالی رتبه در برخی کشورها درباره احتمال و پذیرش استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی علیه روسیه،است. وی با اشاره به اینکه «هرکس چنین اظهاراتی را بیان می‌کند، یادآوری می‌کنم که کشور ما نیز سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد و در برخی بخش‌ها بیشتر است. از همتایان خود در کشورهای ناتو پیشرفته است."
پوتین در پایان گفت: ما قادریم از این سلاح ها در برابر هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی یا حاکمیت خود استفاده کنیم و این فریب نیست.

نظر شما