شناسهٔ خبر: 56300252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور:

صنایع شیمیایی به عنوان هدف مهم دشمن، با نگاه علمی و راهبردی مصون‌سازی شود

سمنان- ایرنا- معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: صنایع شیمیایی ایران یکی از اهداف جذاب دشمن است که با سند نظام مصون‌سازی و عملیات شیمیایی کشور باید ایمن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد اکرمی روز چهارشنبه در اولین همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی استان سمنان در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان افزود:  سه مقوله ایمنی، امنیت و دفاع در حوزه پدافند شیمیایی باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در سال ۹۷ به طور جدی بحث حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم را مورد پیگیری قرار داد، ابراز داشت: شناسایی زیرساخت‌های حیاتی یکی از موضوعات مهم در حوزه حفاظت است و آمایش مطلوبی در این مقوله انجام شد.

وی بیان کرد که برای هرکدام از زیرساخت‌ها، کارگروه تخصصی تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها با زیرساخت حیاتی مکلف‌ به انجام ماموریت‌ها و وظایف خود در راستای مصون‌سازی و آمادگی پاسخ به حوادث است.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور خاطرنشان کرد: سند نظام  مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور تدوین و ابلاغ شد که انتظار می رود دستگاه‌ها این نظام را با هدف کاهش آسیب‌ها پذیری ها و حفاظت از زیرساخت ها و ایجاد تاب آوری و تداوم کارکرد انجام دهند.

وی تاکید کرد: ضربه زدن به کالاهای راهبردی کشور هدفی است که دشمن همواره دنبال می‌کند و زیرساخت‌های شیمیایی بخش مهم از اقتصاد کشور بوده و مواد شیمیایی نقش مهمی در تداوم کارکرد و فعالیت سایر زیرساخت های حیاتی کشور دارد.

اکرمی ادامه داد: مواد شیمیایی بعنوان یک هدف جذاب برای حمله دشمن تلقی شود؛ باید با نگاه دقیق علمی و راهبری، امنیت این بخش‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مصون سازی و آمادگی به منظور صیانت از مردم در صنایع شیمیایی سر لوحه اصلی پدافند غیرعامل است، گفت: کلر یک گاز سمی صنعتی و به عنوان عامل شیمیایی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و رویکرد به این‌گونه مواد باید به نحوی باشد که اقدامات مصون سازی و آمادگی به منظور صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

نظر شما