شناسهٔ خبر: 56291952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ثبت ۳ مورد ابتلابه وبا دراستان چهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون ۳ مورد ابتلا به وبا در استان به ثبت رسیده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دکتر علی احمدی به هم استانیان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا که بیماری میکروبی و اسهالی است مردم باید راه های پیشگیری و انتقال این بیماری را بشناسند.

وی، مهمترین راه انتقال بیماری وبا را از طریق مدفوعی _ دهانی و آلوده شدن دست ها یا مواد غذایی و انتقال از طریق دهان عنوان کرد و افزود: شستن دست ها با آب و صابون بعد از دستشویی و قبل از غذا خوردن، شستن دست ها پس از تماس با سطوح آلوده و نزدیک شدن به فرد مبتلا به اسهال و استفراغ مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا است.

به گفته وی، تاکنون ۳ مورد ابتلا به وبا در استان به ثبت رسیده است که مربوط به کسانی بوده است که اخیرا سفر خارج از کشور داشته و از استان های غربی عبور کرده اند.
دکتر احمدی گفت: خوشبختانه تاکنون انتقال محلی وبا در استان گزارش نشده است. و ابتلای این ۳ نفر ارتباطی با آب استان ندارد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: باید هم استانیان بیشتر از قبل بهداشت فردی و مواد غذایی و ضد عفونی و شست و شوی صحیح سبزیجات و میوه جات را مد نظر قرار دهند تا از بروز بیماری های اسهالی و وبا پیشگیری نمایند.

نظر شما