شناسهٔ خبر: 56288930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری: آموزش نقش مهمی درکاهش خسارت به محیط زیست دارد

صاحب‌خبر -
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از ابتدای سال تحصیلی امسال، رشته محیط بانی در دو استان فارس، شهر شیراز و خوزستان، شهر شوشتر راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش سواد محیط‌زیستی مسأله مهمی است که می‌توان با کمک ظرفیت آموزش و پرورش به آن دست پیدا کرد.
وی اظهارداشت: امروز در زمینه محیط زیست به جایی رسیدیم که خسارات زیادی بر طبیعت ما وارد شده است که در اینجا جایگاه آموزش و پرورش برای کاهش آن بسیار پررنگ است.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تاکنون در زمینه آموزش محیط زیستی در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده است، اما کافی نیست و باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش روند تا منجر به افزایش سواد محیط‌زیستی در جامعه شود.
وی اظهارداشت: امروز جای اخلاق محیط زیستی خالی است از این رو می‌طلبد آموزش و پرورش در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.
سلاجقه با اشاره به اینکه از ظرفیت سامانه «شاد» هم می‌توان در این زمینه استفاده کرد، گفت: همزمان با رشد جسمی دانش‌آموزان، می‌طلبد که رشد فکری و ذهنی در زمینه حفظ محیط‌زیست هم داشته باشند که از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد.
زمانی می‌توان ذهن و جسم سالمی داشت که محیط زیست سالمی داشته باشیم و برای رسیدن به آن، بهتر است هر کتابی پیوست محیط زیستی داشته باشد.
سلاجقه گفت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می دهیم که از دانش‌آموختگان محیط‌زیست استفاده کنند.
وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست هر سال جشنواره صنعت سبز برگزار می کند و این آمادگی را داریم که این جشنواره هر سال در یکی از مدارس یکی از استان‌ها برگزار شود. همچنین در استان‌ها ظرفیت سازی شود و یک مدرسه الگوی محیط زیست تعیین شود به طوری که همه مسائل محیط زیستی از لحاظ مصرف آب و انرژی در آن رعایت شده باشد. یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم در سخنانی با اشاره به رعایت معماری تمدن اسلامی در ساخت و ساز مدارس گفت: مسائل محیط زیست از جمله انرژی پاک و استفاده از مصالح سبک نیز در ساختمان‌سازی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
نوری اظهارداشت: باید زمینه‌ استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کنیم و زمینه‌های علاقه مندی آنان را دریابیم‌. لازم است علاقه مندی دانش‌آموزان به محیط زیست نیز مشخص و شکوفا شود. دانش‌آموزان در این زمینه محیط‌بان و همیار محیط‌بان می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما