شناسهٔ خبر: 56276561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور:

احتمال ادامه مذاکرات در حاشیه نیویورک را رد نمی کنم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: اینکه در حاشیه نشست گفت و گوهایی در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم ها صورت بگیرد من این احتمال را رد نمی کنم و ایران به صورت طبیعی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه های خود در موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین المللی استفاده می‌‌کند.

صاحب‌خبر -

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سفر رییسی به نیویورک و حضور علی باقری در این سفر حضور دارد و امکان برگزاری جلسه‌ای در نیویورک در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها برگزار شود، عنوان کرد: سفر رئیس جمهوری و هیات همراه برای مشارکت در هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است. در ارتباط با حضور آقای باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران برای همراهی با هیات ایران است و برنامه تعریف شده‌ای برای گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب این سفر وجود ندارد ولی نشست‌های بین‌المللی فرصت خوبی است برای نشست‌های سیاسی و مذاکرات حاشیه‌ای بین مقامات کشورها و فرصتی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و موضوعات چندجانبه و بین‌المللی است.

وی افزود: ایران هیچ وقت میز مذاکرات را ترک نکرده و مذاکرات را به عنوان روش مناسب و منطقی و معقول برای حل وفصل اختلافات می‌داند. ایران از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های سازنده و منطقی خود استفاده خواهد کرد و مجمع عمومی سازمان ملل یکی از فرصت‌های پیش روی ایران است.

سخنگوی وزرات خارجه درباره سفر تیمی از وزارت انرژی لبنان برای انعقاد قرارداد در زمینه سوخت که اظهار کرد: روابط ایران و دولت و ملت لبنان دوستانه است و ایران همواره تلاش کرد در جهت کمک به رفع مشکلات لبنان اعم از مشکلات سیاسی و به ویژه در دو سال اخیر کمک به رفع مشکلات اقتصادی لبنان خاصه در حوزه انرژی نقش سازنده‌ خودش را ایفا کند. ایران در چارچوب مناسبات دوستانه و سازنده با دولت لبنان و توسعه همکاری‌های دوجانبه با این کشور ارتباط دارد و گفت‌وگوهایی با وزارت انرژی لبنان انجام داده و متناسب با ظرفیت‌های خود حتما آمادگی دارد به رفع مشکلات لبنان در چاچوب منافع و مصالح دوجانبه کمک کند و با مذاکرات دو کشور زمینه برای کمک اقتصادی به لبنان فراهم شود. بحث رایگان مطرح نیست. امیدواریم مذاکرات پیش رو بین دو کشور به رفع نیازهای ملت لبنان کمک کند. 

کنعانی با اشاره به اینکه امروز و چند روز آینده ایران میزبان هیات اقتصادی و تجاری بزرگی از فدراسیون روسیه خواهد بود شامل بیش از ۶۰ شرکت از شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی این کشور خواهد بودو این هیات ده‌ها جلسه با همتایان و شرکت‌های ایرانی خواهند داشت، توضیح داد: نتیجه آمدن هیاتی متنوعی و برگزاری نشست‌‌های متنوع و خاصه این هیات عملا نتیجه یک سال تلاش‌های دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه است. سفرهای متعدد وزرای دو کشور، مذاکرات در سطوح مختلف بین روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور و ... عملا بخشی از نتیجه تلاش‌های مشترک دو کشور در طول یک سال گذشته در راستای تقویت همکاری‌ها بین دو کشور بوده است. 

به گزارش اقتصادآنلاین؛ وی ادامه داد: گسترش مناسبات تامین کننده منافع و مصالح مشترک دو کشور است. ایران از هر تحول مثبت در مناسبات ایران با همسایگان مبتنی بر منافع  مشترک استقبال می‌کند. ما در حوزه‌های همکاری‌های استانی هم به دلیل تلاش‌های گذشته و تلاش‌های یک سال گذشته زمینه‌های خوب همکاری در حوزه استان‌های دو کشور شکل گرفت. فضای خوبی را در روند گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه شاهدیم و بخشی از نتایج تلاش های ایران و دولت در تمرکز بر سیاست همسایه محور تلقی خواهد شد.

نظر شما